لینک داخلی چیست؟

لینک های داخلی، هایپرلینک هایی هستند که از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه اشاره می کنند. به عبارت دیگر، لینک های داخلی صفحاتی را در یک وب سایت به هم متصل می کنند، به این معنی که منبع و دامنه هدف یکسان هستند.

به عنوان مثال، اگر صفحه جدیدی در وب سایت خود در مورد بازاریابی ایمیلی ایجاد می کنید، می توانید لینک های داخلی را از سایر صفحات مرتبط در وب سایت خود به آن صفحه اضافه کنید.در صورت استفاده صحیح، لینک‌های داخلی مسیرهایی را برای خرنده های موتورهای جستجو برای کشف محتوای جدید، افزایش زمان ماندگاری بازدید کنندگان در وب‌ سایت شما و ایجاد شبکه قدرتمندی از صفحات مرتبط فراهم می‌ کنند.

چرا لینک سازی داخلی مهم است؟

در مرحله بعد، به چند دلیل اهمیت لینک سازی داخلی می پردازیم.

ناوبری را بهبود می بخشد

ناوبری وب سایت شما می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت کلی سایت شما داشته باشد و بر کاربر پسند بودن، رتبه بندی موتورهای جستجو و تبدیل تأثیر می گذارد. لینک های داخلی معمولاً در منو اصلی یک وب سایت استفاده می شوند و به کاربران اجازه می دهند تا به راحتی روی سایت شما مانور دهند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

صفحه اصلی شما احتمالاً دارای نوعی منو ناوبری است که بازدیدکنندگان را به مهم ترین صفحات وب سایت شما هدایت می کند. گنجاندن اینک های داخلی درمنو اصلی وب سایت شما می تواند مدت زمانی را که افراد در سایت شما می مانند را افزایش دهد، که سیگنال های مثبتی را به گوگل ارسال می کند و می تواند رتبه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش دهد.

علاوه بر این، ایجاد یک ساختار لینک داخلی می تواند به بازدیدکنندگان وب سایت کمک کند تا صفحاتی را در وب سایت شما پیدا کنند که در منو اصلی گنجانده نشده اند. به عنوان مثال، صفحاتی که از صفحه اصلی شما لینک داده شده اند می توانند شامل لینک های داخلی به صفحات دیگر در عمق سایت شما باشند. این به افراد کمک می کند تا اطلاعات مرتبط را پیدا کنند و مدت زمانی را که در وب سایت شما می مانند را افزایش می دهد.

ارتباط معماری اطلاعات سایت

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک های داخلی همچنین به شما کمک می کند سلسله مراتبی از اطلاعات را در وب سایت خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید لینک هایی از صفحه اصلی خود به سایر صفحات زیر مجموعه در وب سایت خود قرار دهید. سپس، آن صفحات می توانند به صفحاتی حتی عمیق تر در معماری سایت شما لینک دهند.

این به بهبود ساختار وب سایت شما کمک می کند و یک سلسله مراتب اطلاعاتی ایجاد می کند که به کاربران امکان می دهد راحت تر در سایت شما حرکت کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. این نه تنها زمان ماندن کاربران در وب سایت شما را افزایش می دهد، بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می بخشد و باعث می شود افراد برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند.

لینک جویس را پخش می کند

لینک های داخلی همچنین به گسترش قدرت رتبه بندی در اطراف وب سایت ها کمک می کند. اگر به تازگی صفحه جدیدی را در وب سایت خود منتشر کرده اید، می توانید از سایر مطالب خود به این صفحه لینک دهید. این به کرال های گوگل کمک می کند تا محتوای جدید را پیدا کرده و آن را ایندکس کنند.

لینک داخلی همچنین می تواند لینک جویس را از صفحات ایجاد شده به محتوای جدید منتقل کند و به آنها کمک کند در نتایج جستجوی ارگانیک بالاتر ظاهر شوند. اگر می خواهید ارزش کلی سئوی وب سایت خود را افزایش دهید، این یک استراتژی عالی است.

بانس ریت را کاهش می دهد

اگر وب سایت شما دارای بانس ریت 80 درصدی است، به این معنی است که از هر 100 بازدیدکننده 80 نفر پس از بازدید از یک صفحه، از سایت شما خارج می شوند.

بانس ریت یکی از عواملی است که رتبه وب سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو تعیین می کند و گوگل سایت هایی را با نرخ پرش پایین تر را به عنوان کیفیت بالا می بیند.

با لینک داخلی بین صفحات در وب سایت خود، می توانید بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و در نهایت بانس ریت را کاهش دهید. این کار سیگنال‌های مثبتی را به موتوهای جستجو ارسال می‌کند و می‌تواند به شما در بهبود رتبه خود در نتایج موتورهای جستجو کمک کند.

افزایش بازدید از صفحه

لینک داخلی نه تنها به کاهش بانس ریت کمک می کند، بلکه می تواند بازدید صفحه در وب سایت شما را نیز افزایش دهد. به عبارت دیگر، لینک های داخلی به بازدیدکنندگان سایت این امکان را می دهند که به جای مشاهده یک صفحه  به صفحات دیگر سایت شما نیز بروند. اگر بازدیدکنندگان صفحات وب سایت شما را مشاهده کنند و آنچه را که می بینند دوست داشته باشند، احتمالاً مایل به دیدن محتوای بیشتری خواهند بود. و لینک های داخلی به آنها کمک می کند تا آن را پیدا کنند.

این می تواند بازدید از صفحه را افزایش دهد و سیگنال های مثبتی را به موتوهای جستجو ارسال کند که می تواند رتبه شما را در سرپ افزایش دهد.

بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحات با تبدیل بالا راهنمایی می کند

همچنین می توانید از لینک های داخلی برای هدایت بازدیدکنندگان وب سایت به صفحات با تبدیل بالا استفاده کنید. ابتدا باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا مشخص کنید کدام صفحات در وب سایت شما بیشترین بازدیدکننده را دارند و کدام صفحات بالاترین نرخ تبدیل را دارند سپس، می‌توانید لینک هایی از صفحات پرترافیک خود به صفحات مرتبط و با تبدیل بالا اضافه کنید.

این بدان معناست که افراد بیشتری از صفحات با بالاترین تبدیل شما بازدید می کنند و در نهایت منجر به فروش و درآمد بیشتر برای شرکت شما می شود.

بهترین روش ها برای لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی

اکنون که اهمیت لینک‌ سازی داخلی را درک کرده‌اید، بیایید نگاهی به برخی از بهترین روش‌های سئو بیندازیم که به شما کمک می‌کند از استراتژی لینک داخلی خود بیشترین بهره را ببرید.

از انکرتکست توصیفی استفاده کنید

اول از همه، استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات توصیفی در انکرتکست لینک های داخلی مهم است.انکرتکست بخشی از لینک است که برای بازدیدکنندگان سایت قابل مشاهده است. به عبارت دیگر، این متن هایلایت شده است که افراد برای بازدید از صفحات دیگر روی آن کلیک می کنند.

برای اینکه به بازدیدکنندگان وب‌ سایت و موتوهای جستجو ایده واضحی بدهید که وقتی روی لینک  کلیک می‌کنند چه انتظاری دارند، باید از انکرتکست توصیفی استفاده کنید. برای مثال، اگر به صفحه‌ای که در «لینک سازی/http://www.example.com/seo/» قرار دارد لینک می‌دهید، انکرتکست شما می‌ تواند به سادگی بگوید اگر روی آن کلیک کنند به صفحه ای مربوط به لینک سازی هدایت می شونند.

یک ساختار لینک قابل خزیدن ایجاد کنید

موتوهای جستجو باید به ساختار لینک قابل خزیدن دسترسی داشته باشند که به کرال های موتور جستجو اجازه می دهد به راحتی همه صفحات یک وب سایت را پیدا کرده و ایندکس کنند. بسیاری از وب‌ سایت‌ها این اشتباه را انجام می‌دهند که پیمایش لینک اصلی را دفن می‌کنند تا موتورهای جستجو نتوانند آن را پیدا کنند، و این می‌تواند بر توانایی آن‌ها برای فهرست‌ بندی توسط موتورهای جستجوی اصلی تأثیر منفی بگذارد.

به عبارت دیگر، موتورهای جستجو به راهی برای دسترسی به صفحات وب سایت شما نیاز دارند و لینک های داخلی این امکان را فراهم می کنند. به عنوان مثال، یک ربات موتور جستجو ممکن است به صفحه A برسد و لینک داده شده به صفحه B را دنبال کند. با این حال، اگر صفحات A و B به صفحه C لینک ندهند، کرال های جستجو راهی برای دسترسی و ایندکس آن صفحه نخواهند داشت.

ساختارهای لینک قابل خزیدن به لینک جویس اجازه می‌دهد تا در کل وب‌سایت شما جریان داشته باشد و جستجو و فهرست‌ بندی صفحات جدید را برای موتورهای جستجو آسان‌ تر می‌کند.

از لینک های فالو استفاده کنید

هم تگ meta robots و هم فایل robots.txt به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا دسترسی ربات موتور جستجو را به صفحات وب سایت محدود کنند. بنابراین اگر می خواهید موتورهای جستجو صفحاتی را در وب سایت شما پیدا کنند، باید اطمینان حاصل کنید که از لینک های فالو استفاده می کنید که به آنها اجازه می دهد لینک ها را برای کشف صفحات جدید دنبال کنند.

ایجاد محتوای با کیفیت

برای داشتن تعداد زیادی لینک داخلی، باید صفحات داخلی زیادی ایجاد کنید. موتورهای جستجو برای ایندکس کردن هر صفحه باید محتوا را در هر صفحه ببینند و هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان وب سایت به طور یکسان محتوای با کیفیت را دوست دارند.

ایجاد محتوای مرتبط با کسب و کار، محصولات و خدمات شما راهی عالی برای بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو است و به شما این امکان را می دهد که لینک های داخلی را به صفحات ارزشمند وب سایت خود اضافه کنید. این به افزایش ترافیک به سایت شما کمک می کند و اطلاعاتی را که افراد برای برداشتن گام بعدی با شرکت شما نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهد.

لینک عمیق بدهید

به جای لینک  دادن به صفحاتی که درمنو اصلی سایت شما قرار دارند، توصیه می کنیم به دنبال فرصت های لینک عمیق در ساختار سایت خود باشید. گاهی اوقات، صفحات ممکن است در معماری سایت شما دفن شوند، بنابراین لینک دادن به آنها از سایر صفحات سطح بالا بسیار مهم است.

به جای اینکه همیشه به صفحه اصلی یا صفحه تماس خود لینک دهید، لینک هایی را به سایر صفحات داخلی اضافه کنید تا ارزش کلی سئو وب سایت خود را افزایش دهید. این تضمین می کند که هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان وب سایت می توانند صفحات وب سایت شما را پیدا کنند و به راحتی محتوا را هضم کنند.

از لینک های طبیعی استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید که برای صفحات مرتبط لینک های داخلی را ایجاد می کنید. هنگامی که خوانندگان لینک های آموزنده ای را مشاهده می کنند که با زمینه محتوا مطابقت دارد، احتمال بیشتری دارد که روی لینک کلیک کنند و محتوای دیگر وب سایت شما را بررسی کنند. بنابراین باید مطمئن شوید که به صفحات مرتبطی لینک می‌دهید که برای خوانندگان ارزش ایجاد می‌کنند و به موضوع صفحه‌ای که در حال حاضر بازدید می‌کنند مربوط می‌شوند.

هنگامی که لینک های طبیعی را برای صفحات دیگر در وب سایت خود می سازید، بازدیدکنندگان بیشتر درگیر وب سایت شما می شوند و به احتمال زیاد زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند.

از تعداد معقولی لینک استفاده کنید

همچنین مهم است که تعداد لینک های داخلی وب سایت خود را معقول نگه دارید. علاوه بر این، لینک‌ هایی که  بالای صفحات قرار دارند دارای ارزش سئوی بیشتری هستند، بنابراین همیشه باید مهم‌ ترین لینک‌ ها را نزدیک بالای صفحات وب‌ سایت خود قرار دهید.

وقتی صحبت از لینک سازی طبیعی می شود، هیچ عدد جادویی وجود ندارد. با این حال، مهم است که کاربران خود را در نظر بگیرید و لینک هایی اضافه کنید که واقعاً برای آنها مفید است. به جای پر کردن صفحات خود با لینک های نامربوط، لینک های داخلی را به صفحاتی که حاوی محتوای مرتبط هستند اضافه کنید که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید