1. خانه
  2. آموزش سئو
  3. آموزش سئو – یادگیری سئو مقدماتی تا پیشرفته [رایگان]

آموزش سئو – یادگیری سئو مقدماتی تا پیشرفته [رایگان]

آموزش سئو

در این آموزش جامع سئو، ما اصول اساسی بهینه سازی موتورهای جستجو را پوشش خواهیم داد. این آموزش به 3 بخش تقسیم شده است:

بخش 1: مقدمه ای بر بازاریابی جستجو
بخش 2: سئو داخلی
بخش 3: سئوی خارجی
اگر خواندن این راهنما را به پایان رساندید…

شما سئو را بهتر از 90 درصد از بازاریابان مبتدی اینترنتی درک خواهید کرد.

بخش 1: مقدمه ای بر سئو

هنگامی که یک کلمه کلیدی را در هر موتور جستجو وارد می کنید، فوراً نتایجی را دریافت می کنید که نزدیک به جستجوی شما هستند یا مطابقت دارند.

برای یک کاربر معمولی، این یک چیزغیرعادی به نظر نمی رسد. اما برای بسیاری از کسب‌وکارها، قرار گرفتن درست در مقابل مشتریان خود هر بار که به یک محصول یا خدمات مرتبط علاقه نشان می‌دهند، می‌تواند به معنای درآمد کلان باشد… و منظور من درآمد مداوم و ماهانه است.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو فرآیند بهینه سازی  یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای مجموعه ای از کلمات کلیدی یا عبارات هدف است.هرچه موقعیت یک صفحه وب در صفحات نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری دریافت خواهد کرد.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

الگوریتم ها

موتورهای جستجو از الگوریتم‌هایی برای محاسبه اعتبار یک صفحه برای یک عبارت جستجوی مرتبط استفاده می‌کنند. صدها فاکتور (گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می کند) وجود دارد که برای محاسبه اعتبار یک صفحه وب استفاده می شود و رتبه صفحه (بر اساس مقیاس 0 تا 10) یکی از آنهاست.

گوگل به هر صفحه وبی که می خزد،پیج رنک اختصاص می دهد. وقتی وب‌سایت دیگری به وب‌سایت شما لینک می دهد، مقداری از پیج رنک آن سایت به سایت شما منتقل می‌شود. هر چه سایت های بیشتری به شما لینک دهند، صفحه شما رتبه بالاتری خواهد داشت و سایت شما برای موتورهای جستجو قابل اعتمادتر خواهد بود.

کرال کردن

موتورهای جستجو از ربات‌ها  برای خزیدن میلیاردها صفحه در سراسر وب با دنبال کردن لینک هایی که از میلیاردها صفحه در سراسر وب پیدا می‌کنند استفاده می‌کنند.

ایندکس کردن

سپس موتورهای جستجو اطلاعاتی را که جمع آوری می کند در فهرست خود ذخیره می کنند.

رتبه بندی

هنگامی که یک عبارت جستجو می شود، یک موتور جستجو در فهرست خود برای صفحاتی که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارند جستجو می کند، سپس مرتبط ترین نتایج را مرتب کرده و به کاربر نمایش می دهد.

ترتیب نمایش صفحات توسط الگوریتم های موتورهای جستجو و با در نظر گرفتن صدها عامل رتبه بندی محاسبه می شود. سپس به هر صفحه یک امتیاز رتبه بندی داده می شود. برای اینکه رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کنید، سایت شما باید امتیاز بالاتری نسبت به سایر سایت هایی داشته باشد که واجد شرایط نمایش یک عبارت جستجوی مرتبط هستند.

با این حال، هشدار داده می شود که اگر به روش های کلاه سیاه بپردازید و سعی کنید موتورهای جستجو را فریب دهید، باید ریسک آن را بپذیرید. گوگل در مورد سایت هایی که سعی در دستکاری رتبه های خود دارند بسیار سختگیر است و اگر در این کار گرفتار شوید، سایت شما جریمه می شود و به اصطلاح پنالتی می شوید.

به روز رسانی های اصلی الگوریتم گوگل: پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار

هر سال، گوگل الگوریتم های خود را حدود 500 بار تغییر می دهد، که به طور متوسط ​​1 تا 2 بار در روز است. هر چند وقت یک‌ بار، گوگل یک به‌ روزرسانی الگوریتم اصلی را ارائه می‌کند، و وقتی این کار را انجام می‌دهد، زتبه بسیاری از سایت‌ها کاهش می یابد در حالی که بسیاری دیگر از افزایش رتبه‌ سایت خود لذت می‌برند.

پاندا (2011)

رتبه سایت های بی کیفیت را پایین بیاورید.

پنگوئن (2012)

کاهش رتبه سایت هایی که درگیر سئو کلاه سیاه هستند.

مرغ مگس خوار (2013)

به روز رسانی نمودار ارتباط و دانش (جستجوی معنایی).

رنک برین (2016)

یادگیری ماشینی برای بهبود کیفیت نتایج جستجو

برت (2019)

یک مدل پردازش زبان طبیعی انقلابی برای درک بهتر معنی و هدف پرس و جوهای جستجوی کاربر.

 سئو کلاه سیاه چیست؟

Cloaking – نمایش نتایج مختلف به موتورهای جستجو و کاربران با هدف دستکاری در رتبه بندی.

کسب انبوه لینک های با کیفیت پایین در مدت زمان بسیار کوتاه.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در عنوان مقاله و یا متن مقاله در تلاشی ضعیف برای افزایش رتبه برای کلمات کلیدی هدف یا عبارات کلیدی مرتبط.

سئو کلاه سفید

ما سئوی ضروری روی صفحه مانند بهینه سازی تصویر، ساختار پیوند داخلی خوب، کیفیت و منحصر به فرد بودن/اصالت محتوا و موارد دیگر را در ادامه پوشش خواهیم داد.

سئو به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود

برای اینکه تصویر بهتری از سئو به شما ارائه دهیم، بیایید وانمود کنیم که در حال ساخت یک مرکز خرید جدید هستید.

قبل از ساخت مرکز خرید، ابتدا باید عوامل داخلی و خارجی را در نظر بگیرید. مهمتر از همه، باید در نظر بگیرید که چه چیزی یک تجربه عالی را برای بازدید کننده ایجاد می کند.

از نظر داخلی، مرکز خرید شما درباره چیست؟ آیا تم مرکز خرید شما منحصر به فرد است؟ آیا تم های مختلف فروشگاه در سطوح مختلف دسته بندی می شوند؟ آیا بازدیدکنندگان به راحتی راه خود را در مرکز خرید پیدا می کنند؟

از نظر خارجی، آیا اقداماتی را انجام داده‌اید تا خبر وجود مرکز خرید شما را اعلام کنید؟ آیا مرکز خرید شما در فهرست راهنماهای نقشه، تابلوهای راهنما یا دکه های بروشور در مراکز خرید همسایه ذکر شده است؟

اگر از عوامل داخلی و خارجی به خوبی مراقبت کرده باشید، به احتمال زیاد مرکز خرید شما با تجارت پررونق خواهد شد.

به طور مشابه، قبل از ساختن وب سایت خود، آیا در نظر گرفته اید…

از نظر داخلی، وب سایت شما در مورد چیست؟

اگر حتی نمی دانید سایت شما در مورد چیست، به احتمال بسیار زیاد موتورهای جستجو نیز هچنین نخواهند دانست.

آیا تم سایت شما منحصر به فرد است؟

موتورهای جستجو محتوای منحصر به فرد را دوست دارند و به محتوای با کیفیت بالا پاداش می دهند. از سوی دیگر، محتوای تکراری روی سرپ ها خوب عمل نمی کند.

آیا مضامین محتوای شما به درستی سازماندهی شده و به خوبی به هم مرتبط هستند؟

وب‌سایت‌ هایی که ساختار سایت تمیزی دارند و محتوا به‌ درستی در دسته‌ های مختلف سازمان‌ دهی شده است، به کرال های موتورهای جستجو امکان می‌ دهند به راحتی در صفحات داخلی خزیده و آنها را به‌ طور مناسب فهرست‌ بندی کنند.

آیا کاربران به راحتی می توانند در سایت شما پیمایش کنند؟

موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که آیا پیمایش در یک سایت برای کاربران آسان است یا خیر. یک سایت که به خوبی سازماندهی شده باشد تجربه کاربری خوبی را فراهم می کند، که دقیقاً همان چیزی است که موتورهای جستجو در وهله اول برای آن ساخته شده اند. سایت هایی با ساختار تمیز و هدف مشخص در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.

از نظر خارجی، آیا تلاشی برای برقراری ارتباط با وب مسترهای دیگر در حوزه مرتبط خود انجام داده اید؟

موتورهای جستجو شما را تشویق می کنند تا فعالانه در جامعه خود شرکت کنید و ارزش ارائه دهید. ارائه ارزش برای جامعه شما شهرت شما را افزایش می دهد و شانس جذب لینک های ورودی به سایت شما را افزایش می دهد.

آیا احتمال اینکه آنها به سایت شما لینک بدهند زیاد است؟

آیا ابتکار عمل برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود را از طریق سایت های شبکه های اجتماعی محبوب انجام داده اید؟ اگر محتوای شما جالب، قابل اشتراک گذاری و با کیفیت باشد، به احتمال زیاد لینک های ورودی زیادی جذب خواهید کرد.

آیا سایت های زیادی دارید که به سایت شما لینک می دهند و محبوبیت شما را افزایش می دهند؟

هرچه لینک های ورودی (بک لینک) بیشتری به دست آورید، موتورهای جستجو قابل اعتمادتری محتوای شما را در نظر خواهند گرفت.

اگر پاسخ شما به تمام سوالات بالا مثبت است، سئو را به صورت عالی انجام می دهید!

موتورهای جستجو توسط انسان ها، برای انسان ها ساخته شده اند. سایت خود را بر ارائه یک تجربه کاربری عالی متمرکز کنید و می توانید مطمئن باشید که سایت شما در موتورهای جستجو به خوبی عمل می کند.

چگونه سئو می تواند استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما را افزایش دهد؟

تجربه کلی کاربر را در سایت خود بهبود بخشید

داشتن دانش خوب در مورد موضوع سئوی داخلی و فاکتورهای رتبه‌ بندی سئو داخلی به شما کمک می‌کند ساختار سایت خود را بهتر سازماندهی کنید (ترتیب دسته‌های مختلف بر اساس مضامین خاص) برای ارائه یک تجربه کاربری عالی، ایجاد یک ساختار لینک داخلی خوب برای ناوبری بهتر کاربر، و سایت خود را جذاب تر کنید و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید.

80 درصد از مصرف کنندگان اینترنت در مرحله آگاهی از محصول، قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید، به صورت آنلاین تحقیق می کنند.

مدیریت شهرت آنلاین

حفاظت از شهرت آنلاین شما این روزها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتری به جای وارد کردن آدرس اینترنتی مستقیم (brandname.com) برای نام‌های تجاری در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند و آخرین چیزی که می‌خواهید آنها  ببینند یک بررسی بد است.

بخش 2: سئو داخلی

آموزش سئو

فرآیند بهینه سازی داخلی

برای سئوی داخلی 4 مرحله اصلی وجود دارد – تحقیق کلمات کلیدی، سازماندهی ساختار سایت، ساخت محتوا و بهینه سازی در صفحه. بیایید هر مرحله را یکی یکی مرور کنیم.

مرحله 1: تحقیق کلمات کلیدی: تحقیقات بازار رقابتی

کلمات کلیدی دم دراز

هنگام شروع کار،  تا جایی که می توانید به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی (کلمات بیشتر) به اندازه کلمات کلیدی عمومی (کلمات کمتر) دشوار نیست. کلمات کلیدی دم دراز نیز برای یک عبارت جستجوی کاربر خاص تر هستند و به احتمال زیاد منجر به تبدیل می شوند.

با یک موضوع عمومی شروع کنید. به عنوان مثال، “طراحی وب سایت”، اگر شما یک طراح وب هستید، لیست کلمات کلیدی خود را از آنجا گسترش دهید، مانند “طراحی وب تجارت الکترونیک”، “طراحی وب مقرون به صرفه” و غیره …

از Google Keyword Planner برای انجام تحقیقات جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کنید .

جستجو برای کلمات کلیدی جدید

اگر در حال ساخت یک سایت کاملاً جدید هستید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید اولین کاری باشد که قبل از پر کردن سایت خود با محتوا انجام می دهید. اگر قبلاً یک سایت داشته تید، تمرین خوبی است که به طور مداوم لیست کلمات کلیدی مورد نظر خود را گسترش دهید.

تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا کشف کنید که مصرف کنندگان واقعاً به دنبال چه چیزی هستند. وقتی می‌دانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند یا چه می‌خواهند، می‌توانید محتوای خود را طوری طراحی کنید که با صحبت کردن با آنها به زبان آنها به سؤالات آنها پاسخ دهید. برای مثال، اگر می‌دانید که افراد دقیقاً عبارت کلیدی «چگونه یک وب‌سایت می‌سازید» را جستجو می‌کنند، می‌توانید مقاله‌ای با عنوان «چگونه وب‌سایت خود را بسازیم» ایجاد کنید.

فقط با مرور لیست کلمات کلیدی خود می توانید انواع ایده های محتوا را توسعه دهید.

شما می خواهید قبل از شروع به ساخت و سازماندهی مقالات خود یک لیست طولانی از کلمات کلیدی ایجاد کنید.

با ارجاع به لیست کلمات کلیدی بالا، یک شرکت طراحی وب ایده خوبی در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی را باید بهینه کند و چگونه وب سایت خود را ساختار می دهد (SEO Siloing) خواهد داشت. یعنی

بسته های طراحی وب
طراحی وب سفارشی
طراحی وب با قیمت مناسب

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی موجود که سایت شما از قبل برای آنها رتبه بندی شده است

اگر سایت شما از قبل راه اندازی شده و برای مدتی فعال است، ممکن است بخواهید در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید (اگر قبلاً ثبت نام نکرده اید) و بررسی کنید که بازدیدکنندگان فعلی شما از کدام کلمات کلیدی برای رسیدن به سایت شما استفاده کرده اند. این کلمات کلیدی در گزارش تحلیلی شما احتمالاً کلید واژه هایی هستند که قبلاً برای آنها رتبه خوبی کسب کرده اید، بنابراین می خواهید ابتدا تمرکز بیشتری روی آنها داشته باشید.

هنگامی که این کلمات کلیدی را شناسایی کردید، گام بعدی این است که تلاش های بهینه سازی داخلی خود را بر روی این کلمات کلیدی در 3 مرحله بعدی متمرکز کنید – سازماندهی ساختار سایت، ساخت محتوا و بهینه سازی در صفحه.

تجزیه و تحلیل سوالات جستجو

مرحله 2: سازماندهی ساختار سایت: SEO Siloing

مثال مرکز خرید را به خاطر دارید؟ فرض کنید شما عاشق محصولات الکترونیکی هستید و تمرکز شما بر ساخت بزرگترین مرکز خرید الکترونیک در شهر است. اگر مرکز خرید شما دارای یک موضوع خاص است، یعنی مرکز الکترونیک و تمام فروشگاه‌های خرده‌فروشی در مرکز خرید شما با کالاهای الکترونیکی سروکار دارند و به مضامین مختلف الکترونیکی در سطوح مختلف طبقه‌بندی می‌شوند، برخلاف یک موضوع عمومی یعنی مرکز خرید مرکز شهر که تنها چند خرده‌ فروشی الکترونیکی دارد. فروشگاه‌ها، به احتمال زیاد مرکز الکترونیک شما در ذهن مصرف‌ کنندگان هر زمان که به خرید محصولات الکترونیکی فکر می‌کنند برجسته شود.

به طور مشابه، گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ هنگام تصمیم گیری برای نمایش نتایج برای یک عبارت جستجوی کاربر مرتبط، به سایت های موضوعی خاص ترجیح می دهند. اما اگر قبلاً یک سایت چند مضمونی ساخته اید و می خواهید برای عبارات جستجوی مضمونی رتبه بندی کنید، این پایان دنیا نیست.

آموزش رایگان سئو

همانطور که گفته شد، گوگل، یاهو و بینگ به سایت هایی که موضوع خاصی هستند ترجیح می دهد. سایت‌هایی با ساختار واضح، محتوای با کیفیت بالا مرتبط، و نوشته شده با کد تمیز و منظم (بدون فلش، حداقل جاوا اسکریپت، استفاده از HTML برای بیشتر سایت‌هایشان) نیز در موتورهای جستجو بسیار خوب عمل می‌کنند.

بنابراین می‌توان فرض کرد که برای رتبه‌بندی مناسب برای یک کلمه کلیدی خاص، لازم نیست فقط یک موضوع در یک سایت داشته باشید.

سناریوی دیگر یک جعبه ماکارون خواهد بود.

سناریوی اول : یک جعبه ماکارون سبز، ماکارون قهوه ای و ماکارون قرمز با هم مخلوط شده اند.

در این سناریو، موتورهای جستجو احتمالاً این سایت را به عنوان “جعبه ای از ماکارون” طبقه بندی می کنند.

سناریوی دوم : یک جعبه ماکارون سبز، یک جعبه ماکارون قهوه ای، یک جعبه ماکارون قرمز همه در جعبه های مختلف جدا شده اند.

در سناریوی دوم، موتورهای جستجو احتمالاً این 3 سایت را به عنوان … یک جعبه ماکارون سبز، یک جعبه ماکارون قهوه ای، یک جعبه ماکارون قرمز طبقه بندی می کنند.

سناریوی سوم: جعبه ای از ماکارون سبز، ماکارون قهوه ای و ماکارون قرمز که در بخش های جداگانه سازماندهی شده است.

در سناریوی سوم، موتورهای جستجو می توانند به وضوح بین 3 موضوع مختلف ماکارون تمایز قائل شوند و آنها را با توجه به مضامین خاص خود فهرست کنند.

بنابراین سیلو از نظر سئو چیست؟

سیلو مجموعه ای از موضوعات یا موضوعات خاص در یک وب سایت است.

سیلوینگ سئو چیست و چرا درسئو اهمیت دارد؟

سیلوینگ سئو فرآیند سازماندهی گروه های مختلف موضوعات محتوا در دسته بندی های خاص است. بسیار شبیه یک کتاب فروشی که ژانرهای مختلف کتاب را در بخش های مختلف سازماندهی می کند.

از نظر سئو، این ساختار سازمانی بسیار مهم است تا موتورهای جستجو موضوع و هدف وب سایت شما را درک کنند و سایت شما را بر اساس آن رتبه بندی کنند.

دو روش برای سیلو کردن سئو وجود دارد. سیلوسازی فیزیکی و سیلوسازی مجازی.

سیلو بندی فیزیکی

سیلو بندی فیزیکی عبارت است از سازماندهی محتوای مشابه در دسته ها یا فهرست های مشابه. بسیار شبیه سازماندهی فایل های رایانه خود در پوشه های مختلف.

سیلوی مجازی

از طرف دیگر، سیلوی مجازی از پیوندهای داخلی برای ارتباط دادن محتوای موضوعی خاص به یکدیگر استفاده می کند. به عنوان مثال پیوند از یک وبلاگ به پست دیگر، به موجب آن هر دو پست وبلاگ در دایرکتوری ها یا دسته های مختلف وجود دارند.

نقشه سایت

شما همچنین می خواهید یک نقشه سایت HTML یا XML ایجاد کنید و آن را به موتورهای جستجو ارسال کنید. توصیه می شود یک نقشه سایت HTML برای بازدیدکنندگان خود و یک نقشه سایت XML برای ارسال به موتورهای جستجو قرار دهید.

مرحله 3: ساخت محتوا: ایجاد صفحات فرود شما

صفحات فرود چیست؟

صفحات فرود، صفحاتی هستند که بازدیدکنندگان شما با کلیک بر روی یک نتیجه جستجو، مستقیماً به آن‌ها وارد می‌شوند. مهم است که صفحات فرود شما توجه بازدیدکنندگان شما را جلب کرده و آنها را به صفحات داخلی سایت شما هدایت کند.

اگر صفحه فرود شما به پرس و جوی جستجو پاسخ نمی دهد یا به اندازه کافی قانع کننده نیست و اکثر بازدیدکنندگانی که در صفحه فرود شما فرود می آیند، روی دکمه “بازگشت” کلیک کرده و به نتایج جستجو برگردند، احتمالاً با گذشت زمان شاهد کاهش رتبه خود خواهید بود. .

سه مرحله وجود دارد که باید به ترتیب هنگام ساخت صفحات فرود دنبال کنید:

1) مقاله خود را با استفاده از کلمات کلیدی تحقیق شده خود برنامه ریزی کنید.

2) مقاله خود را با در نظر گرفتن کلمات کلیدی خود بنویسید.

3) کلمات کلیدی خود را در صورت لزوم وارد کنید. در تگ عنوان، بدنه محتوا، تگ‌های جایگزین تصویر و عنوان‌های فرعی.

مرحله 4: بهینه سازی درون صفحه: عوامل سئو درون صفحه

هنگامی که مراحل 1 تا 3 را کامل کردید، برای مرحله 4 فرآیند سئو داخلی آماده هستید.

همچنین به سرعت بارگذاری صفحه (یک عامل رتبه بندی) توجه داشته باشید، زیرا گوگل به سرعت صفحه وسواس دارد .

بخش 3: سئوی خارجی

اصلاً سئوی خارجی چیست؟ سئوی خارجی، که بیشتر به عنوان سئوی خارج از صفحه شناخته می‌شود، اساساً لینک‌سازی  کسب مرتبط‌ ترین بک لینک‌ها از بسیاری از سایت‌های معتبر مرتبط برای دستیابی و حفظ رتبه‌های بالا در SRP. بک لینک مرتبط، یک لینک ورودی از یکی از صفحات (با اطلاعات متا مرتبط مانند عنوان، توضیحات و غیره) وب سایت دیگری با موضوع مشابه است.

برنامه ریزی یک کمپین لینک سازی موفق

برای برنامه ریزی و اجرای یک کمپین لینک بیلدینگ موفق برای سایت خود، ابتدا باید بدانید که لینک بیلدینگ یک فرآیند طولانی و خسته کننده است. موردی که نیاز به مهارت و دانش گسترده در موضوع سئو دارد.

با این حال، اگر با به روز ماندن، به قوانین کلاه سفید سئو پایبند باشید، کمپین های سئو (پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار) خود را با به روز ماندن حفظ کنید، در نهایت ثمره موفقیت را خواهید چشید.

مفاهیم اساسی سئو خارج از صفحه

قبل از شروع فرآیند ساخت لینک، ابتدا برخی از مفاهیم اساسی را مرور کرده و درک می کنیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک یک لینک ورودی یا ورودی (هایپرلینک) به یک وب سایت خاص است که از وب سایت دیگری ارجاع داده می شود. موتورهای جستجو برای خزیدن در وب و ارزیابی اعتبار و ارتباط میلیون‌ها وب‌سایت به پیوندها متکی هستند.

انکرتکست چیست؟

انکر تکست متنی است که روی آن کلیک می کنید و شما را به یک آدرس اینترنتی ارجاع شده می برد. یعنی ( این جمله یک متن لنگر است ).

توصیه می‌ شود که متن‌ های لنگر پیوندهای ورودی متنوع باشد (ترکیبی از کلمات کلیدی هدف و غیرهدف، نام تجاری، مترادف کلمات کلیدی هدف، کلمات غیر مرتبط و غیره) و نه همه «تطابق دقیق» با کلمه کلیدی هدف که یک سایت قصد دارد در SRP ها رتبه بالایی کسب کند.

پروفایل پیوندی با اکثر لینک‌ های ورودی که دارای متن‌ های لنگر با تطابق دقیق هستند، بسیار غیرطبیعی به نظر می‌ رسد و موتورهای جستجو ارزش این لینک‌ های ورودی را کاهش می‌ دهند یا حتی سایت را از فهرست خارج می‌ کنند.

آناتومی یک بک لینک قوی

اعتبار دامنه بالا
رتبه صفحه بالا
رتبه اعتماد بالا
Co-citations
عنوان صفحه مربوطه
موضوع محتوای مرتبط
کلمات کلیدی را در انکر تکست هدف قرار دهید
در قسمت محتوای اصلی قرار داده شده است
سن صفحه
سن بک لینک
لینک فالو

اعتبار دامنه

آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته

همه پیوندهای ورودی که به دامنه اصلی یک وب سایت (www.example.com) و همچنین صفحات داخلی آن اشاره می کنند به اعتبار دامنه کمک می کنند.

دریافت بک لینک از یک سایت با اعتبار دامنه بالا همیشه ارزشمند است. گاهی اوقات، این تنها چیزی است که برای ورود به صفحه اول گوگل برای یک عبارت کلیدی هدف نیاز دارید.

رتبه صفحه

پیج رنک تنها یکی از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی است که گوگل برای محاسبه و تصمیم گیری اینکه کدام صفحه باید نسبت به صفحه دیگر رتبه بندی شود، استفاده می کند.

پیوندهای ورودی که به طور خاص به صفحه داخلی یک وب سایت خاص اشاره می کنند، به رتبه صفحه یک صفحه خاص کمک می کنند.

با این حال، اگر یک صفحه از صفحه رتبه 6 مثلاً دارای دو پیوند خروجی باشد، رتبه صفحه خروجی به نصف کاهش می یابد (هر کدام رتبه 3).

با سایر موارد برابر (یعنی عنوان صفحه مرتبط، تعداد بک لینک های مساوی و غیره)، سایتی با رتبه بالاتر بالاتر از سایتی با رتبه پایین تر قرار می گیرد.

رتبه اعتماد

سایت‌هایی که لینک‌های ورودی مرتبط با کیفیت زیادی دریافت می‌کنند، نسبت به سایت‌هایی که لینک‌های ورودی زیادی از سایت‌های اسپم و با کیفیت پایین دریافت می‌کنند، قابل اعتمادتر هستند.

Co-citations

اگر از یک صفحه خارجی (صفحه A) پیوندهای ورودی دریافت می کنید و به صفحه B و صفحه C که هر دو مربوط به موضوع محتوای سایت شما هستند پیوند می دهد، این یک سیگنال قوی برای موتورهای جستجو است که سایت شما به آن موضوع خاص مرتبط است.

عنوان صفحه

عنوان صفحه باید موضوع محتوای صفحه را خلاصه کند. یا بهتر است بگوییم موضوع محتوای اصلی باید عنوان صفحه را منعکس کند. موتورهای جستجو از عنوان صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی مهم برای نمایش نتایج جستجوی مرتبط به کاربر استفاده می کنند.

موضوع محتوای مرتبط

مشابه فاکتور رتبه‌بندی عنوان صفحه مرتبط بالا، یک لینک ورودی از یک صفحه با موضوع محتوای مرتبط به سایت شما، امتیاز ارتباط شما را افزایش می‌دهد.

کلمات کلیدی را در انکر تکست هدف قرار دهید

انکر تکست یک لینک سیگنال رتبه بندی دیگری است که موتورهای جستجو از آن استفاده می کنند. باور عمومی قبل از به‌روزرسانی پنگوئن گوگل در سال 2012 این بود که یک انکر تکست غنی از کلمه کلیدی یک عامل رتبه‌ بندی قوی است.

در نتیجه، بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها شروع به بهینه‌ سازی بیش از حد انکر تکست ورودی خود با قرار دادن کلمات کلیدی هدف خود در (تطابق دقیق)، در تلاش برای دستکاری در رتبه‌بندی خود کردند. اکثر سایت‌هایی که انکر تکست غنی از کلمات کلیدی بیش از حد بهینه‌سازی شده‌اند و تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار گرفتند، افت زیادی در رتبه‌بندی داشتند.

انکر تکست ها پس از پنگوئن را نباید بیش از حد بهینه کرد. به عنوان مثال، اگر می خواهید برای “مشاوره مالی” رتبه بندی کنید، انکر تکست های شما نباید همه “مشاوره مالی” باشد. باید ترکیب خوبی از انواع مختلف انکر تکست وجود داشته باشد. این باید طبیعی به نظر برسد که انگار کسی قرار است نام برند شما را در یک تبدیل ذکر کند.

در اینجا چند نمونه از انواع مختلف انکر تکست‌ها وجود دارد که یک وب‌سایت ملک/املاک باید ترکیب خوبی از آنها داشته باشد:

تطابق دقیق – “املاک برای فروش”

تطابق گسترده – “فهرست املاک برای فروش” یا “املاک برای فروش در [کشور]”

مترادف ها و عبارات جستجوی مرتبط – “کاندو برای فروش” یا “املاک خصوصی برای فروش”

نام تجاری – “شرکت سرمایه گذاری املاک ملکی”

غیر مرتبط – “از این صفحه بازدید کنید” یا “اینجا را کلیک کنید”

خوب است که چند لینک ورودی با انکر تکست منطبق دقیق از سایت های دارای اعتبار بالا داشته باشید. فقط مطمئن شوید که طبیعی به نظر می رسد و اکثریت پروفایل بک لینک شما را تشکیل نمی دهد.

در منطقه  اصلی محتوا قرار داشته باشد

محل بک لینک نیز عامل مهمی است. ارزش لینک پاورقی به اندازه لینک سایدبار نیست و لینک سایدبار به اندازه لینک سرمقاله در قسمت محتوای اصلی ارزش ندارد.

سن صفحه

مدت زمانی که یک صفحه در ایندکس گوگل بوده است نیز یک فاکتور رتبه بندی است. ایجاد یک وب سایت بسیار ساده تر می شود. تعداد فزاینده‌ای از سایت‌های پرواز به شب وجود داشته است و بسیاری از صفحات وب مرتباً می‌آیند و می‌روند. بنابراین، هر چه صفحه قدیمی‌تر باشد، قابل اعتمادتر است (به شرطی که مرتباً به‌روزرسانی شود).

عمر بک لینک

به طور مشابه، هرچه بک لینک قدیمی تر باشد، TrustRank بیشتری دریافت می کند.

لینک فالو

لینک فالو پیوندهای معمولی بدون ویژگی rel=“nofollow” در کد HTML هستند و اجازه می دهند پیج رنک یا لینک جویس به صفحه لینک شده منتقل شوند.

مثالی از یک لینک فالو معمولی (اجازه می دهد تا رتبه صفحه منتقل شود):

<a href=”http://example.com/”>انکر متن</a>

مثالی از یک لینک نوفالو (اجازه نمی‌دهد رتبه صفحه به آن منتقل شود):

<a href=”http://example.com/” rel=”nofollow”>انکر متن</a>

در حالی که در فرآیند به دست آوردن لینک های فالو هستید، می خواهید پیوندهای نوفالو را نیز بدست آورید.

اگرچه شما هیچ رتبه صفحه ای از پیوند نوفالو دریافت نمی کنید، دلیل اصلی اینکه می خواهید پیوندهای نوفالو را نیز در نمایه پیوند خود قرار دهید این است که موتورهای جستجو می توانند پیوند نوفالو را بخزند و انکرتکست آن را بخوانند.

حتی اگر هیچ جریان پیج رنکی دریافت نکنید، همچنان برای مرتبط بودن امتیاز به شما تعلق می گیرد. ناگفته نماند که یک نمایه لینک با هزاران لینک ورودی فالو و بدون یک بک لینک نوفالو کمی بد به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست