سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یک مرحله بسیار مهم در کل فرآیند سئو است. اگر درسئو تکنیکال شما مشکلاتی وجود دارد، این احتمال وجود دارد که تلاش های سئوی شما نتایج مورد انتظار را نداشته باشد.

در این پست، یاد خواهید گرفت که سئو تکنیکال چیست، بهترین روش‌ها را دنبال کنید و چگونه با استفاده از چک لیست سئو تکنیکال ما، یک ممیزی فنی از وب سایت خود انجام دهید.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال به فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن و ایندکس اشاره دارد. با سئو تکنیکال، می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید بدون هیچ مشکلی به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند، بخزند، تفسیر کنند و ایندکس کنند.

به آن “تکنیکال” می گویند زیرا هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغ وب سایت ندارد. هدف اصلی سئو تکنیکال بهینه سازی زیرساخت یک وب سایت است.

برای درک معنای واقعی سئو تکنیکال، اجازه دهید با برخی از اصطلاحات اولیه شروع کنیم.

سئو چیست؟
ابتدا بیایید خلاصه کنیم که سئو چیست؟ ساده ترین تعریف این است که سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است.

بهینه سازی در زمینه سئو به این معنی است:

اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند بدون هیچ مشکلی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و ایندکس کنند
داشتن محتوای با کیفیت بالا که با هدف جستجوگر مطابقت دارد
دادن سیگنال های مناسب به خزنده های موتورهای جستجو برای درک ساختار وب سایت شما
کمک به ربات های موتورهای جستجو برای درک محتوای شما.
ارائه دلایلی به الگوریتم های موتورهای جستجو برای اعتماد به وب سایت و رتبه بندی آن نسبت به سایر وب سایت ها.
هنگامی که تمام موارد بالا را به درستی انجام دادید، وب سایت شما سئو فرندلی خواهد بود و کاندیدای ظاهر شدن در SERPS برای جستجوهای زیادی (مربوط به محتوای شما) خواهد بود.

چگونه سئو را شروع می کنید؟

اولین قدمی که موتورهای جستجو مدت ها قبل از پاسخ دادن به یک پرس و جو انجام می دهند، فرآیند خزیدن و نمایه سازی است.در طول این فرآیند، موتورهای جستجو به دنبال صفحات وب در دسترس عموم هستند تا به فهرست خود اضافه کنند.

آنها این صفحات را کشف، می خوانند و در پایگاه داده خود سازماندهی می کنند تا بعداً توسط الگوریتم هایشان برای ارائه پاسخ های دقیق به سؤالات وارد شده توسط کاربران قابل دسترسی باشند.

سئوی درون صفحه به محتوا مرتبط است و اینکه چگونه می توانید آن را به آنچه کاربر جستجو می کند مرتبط تر کنید و سئوی خارج از صفحه (همچنین به عنوان لینک بیلدینگ نیز شناخته می شود )، فرآیند دریافت منشن (لینک) از سایر وب سایت ها برای افزایش اعتماد است.

سئو تکنیکال و سئو

سئو تکنیکال

همانطور که در نمودار بالا می بینید، هیچ مرز مشخصی بین سئو تکنیکال، درون صفحه و سئو خارج از صفحه وجود ندارد زیرا همه آنها باید برای یک وب سایت کاملا بهینه با هم کار کنند.اکنون که مشخص شده است سئو تکنیکال چیست، بیایید ببینیم بهترین روش ها برای دنبال کردن چیست.

1.دامنه مورد نظر خود را مشخص کنید

هنگام راه اندازی وب سایت یا وبلاگ خود، باید دامنه مورد نظر خود را مشخص کنید. با انجام این کار به موتورهای جستجو دستور می دهید که از کدام نوع دامنه می خواهید در طول عمر وب سایت خود استفاده کنید. بیایید ببینیم چرا باید این کار را انجام دهید.

یک وب سایت به طور پیش فرض با www و بدون www در مقابل نام دامنه قابل دسترسی است. به عنوان مثال، اگر دامنه شما example.com است، وب سایت شما می تواند با هر دو http://www.example.com و http://example.com (یعنی بدون www) قابل دسترسی باشد.

اگرچه این برای کاربران خوب است، اما برای موتورهای جستجو گیج کننده است زیرا آنها این دو وب سایت را متفاوت می دانند.این بدان معنی است که ممکن است با مشکلات ایندکس، مشکلات محتوای تکراری و از دست دادن رتبه صفحه مواجه شوید. برای حل این مشکل، باید دامنه مورد نظر خود را تنظیم کنید و موتورهای جستجو را از انتخاب خود مطلع کنید.

یکی از سوالات بسیاری از مردم این است که آیا از www در جلوی دامنه خود استفاده کنند یا از نسخه غیرwww استفاده کنند. هیچ مزیتی برای سئو برای انتخاب یک قالب بر دیگری وجود ندارد، این یک موضوع ترجیح شخصی است . من ترجیح می دهم که www در جلوی دامنه هایم وجود داشته باشد زیرا به نظر من طبیعی تر است اما اگر تصمیم به استفاده از نسخه http داشته باشید اشکالی ندارد.

آنچه مهم است این است که موتورهای جستجو را در مورد تصمیم خود مطلع کنید و در طول عمر وب سایت خود ثابت قدم باشید. در صورتی که نظر خود را تغییر دهید، می توانید از تغییر مسیرهای 301 برای جابجایی بین فرمت های مختلف استفاده کنید، اما این توصیه نمی شود زیرا همیشه خطر مهاجرت دامنه وجود دارد.

2.Robots.txt خود را بهینه کنید

هنگامی که تنظیمات دامنه مورد نظر خود را تمام کردید، مرحله بعدی بررسی و بهینه سازی فایل robots.txt است.

robots.txt چیست؟

Robots.txt یک فایل متنی است که در دایرکتوری اصلی وب سایت شما قرار دارد و به موتورهای جستجو دستورالعمل می دهد که کدام صفحات وب سایت شما را می توانند بخزند و به فهرست خود اضافه کنند.

فرمت این فایل بسیار ساده است و در اکثر مواقع نیازی به ایجاد تغییر در آن نیست. آنچه مهم است این است که بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ مسدودسازی نادرستی وجود ندارد که خزنده های موتورهای جستجو را از ایندکس کردن وب سایت شما منصرف کند.

3.ساختار URL خود را بهینه کنید

مورد بعدی در لیست ممیزی سئو تکنیکال شما این است که ساختار URL وب سایت خود را اصلاح کنید. منظور ما از ساختار URL، فرمت URL های شما است.

بهترین شیوه های سئو موارد زیر را در مورد URL ها دیکته می کند:

  • از حروف کوچک استفاده کنید
  • از – برای جدا کردن کلمات در URL استفاده کنید
  • آنها را مختصر توصیف کنید
  • از استفاده از کاراکترها یا کلمات غیر ضروری خودداری کنید
  • از کلمات کلیدی هدف خود در URL بدون پر کردن کلمات کلیدی استفاده کنید
  • به طور کلی، هنگامی که فرمت ساختار پیوند دائمی خود را تعریف کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL های خود را هنگام انتشار محتوای جدید بهینه کنید.

اگر از وردپرس به عنوان CMS خود استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که هنگام ایجاد یک پست جدید، وردپرس عنوان پست شما را گرفته و URL را ایجاد می کند.

به عنوان مثال، اگر این عنوان پست شما “10 روش برتر سئو تکنیکال برای مبتدیان” باشد، URL تولید شده توسط وردپرس http://www.example.com/10-technical-seo-best-practices-for-beginners خواهد بود.

این بد نیست، اما می‌توانید مانند http://www.example.com/technical-seo آن را کوتاه‌تر کنید که هدفمندتر است و به خاطر سپردن آسان‌تر است.

همانطور که در مورد دامنه ترجیحی، اگر تصمیم به تغییر ساختار پیوند دائمی خود دارید، می توانید این کار را با استفاده از تغییر مسیرهای 301 انجام دهید.

4.منو و ساختار وب سایت

ساختار یک وب سایت به دلایل زیادی یک عامل بسیار مهم سئو است.

احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران برای مدت طولانی تری در یک وب سایت بمانند و سریعتر بفهمند که چه چیزی می خواهند و موتورهای جستجو می توانند راحت تر یک وب سایت را درک کرده و ایندکس کنند.

اشتباه بزرگی که بسیاری از وب مسترها مرتکب می شوند این است که تلاش برای بهینه سازی وب سایت خود برای تبدیل ، ناوبری و ساختار سایت را فراموش می کنند و در نهایت به سئو خود آسیب می رسانند.

یک مثال معمولی این است که صفحات آرشیو کاربران را از دید کاربران پنهان کنید و همه محتوا را در یک دسته بندی واحد قرار دهید.  گوگل ساختار کلی یک وب سایت را هنگام ارزیابی یک صفحه خاص در نظر می گیرد و این چیزی است که نباید نادیده گرفته شود. البته اگر می‌خواهید منفعتی داشته باشید ، صفحات دسته‌بندی شما باید بهینه شوند.

علاوه بر این، همانطور که توسط گوگل بیان شده است ، یک ساختار کاملاً تعریف شده به مدیران وب کمک می کند تا محتوای مهم یک وب سایت را به گوگل مشخص کنند، چیزی که کمک زیادی به بالا بردن رتبه بندی صفحاتی که واقعاً مهم هستند، می کند. .

5.بردکرامپ را اضافه کنید

برادکرمپ مجموعه‌ای از لینک‌ها در بالا یا پایین صفحه است که به کاربران اجازه می‌دهد به صفحه قبلی (معمولاً صفحه دسته‌بندی) یا صفحه اصلی یک وب‌سایت حرکت کنند.

منوی بردکرامپ دو هدف اصلی را دنبال می‌کند: به کاربران کمک می‌کند تا بدون فشار دادن دکمه بازگشت در مرورگر خود به راحتی در یک وب‌سایت حرکت کنند و راهنمایی دیگری در مورد ساختار یک وب‌سایت به موتورهای جستجو می‌دهد.

بردکرامپ به عنوان یک عنصر سئو در راهنماهای مختلف سئو ذکر شده است زیرا توسط گوگل به شدت توصیه می شود. اگر قبلاً بدکرامپ را فعال نکرده‌اید، مطمئن شوید که آنها در وب‌سایت شما فعال هستند و طرحواره مناسبی دارند.

6.استراکچر دیتا و سئو

استراکچر دیتا حضور وب سایت شما را در SERP ها را افزایش می دهد. استراکچر دیتا در چند سال اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا گوگل به شدت از آن ها در نتایج جستجو استفاده می کند.

استراکچر دیتا چیست؟

به عبارت ساده، استراکچر دیتا کدی است که می توانید به صفحات وب خود اضافه کنید که برای خزنده های موتورهای جستجو قابل مشاهده است و به آنها کمک می کند تا زمینه محتوای شما را درک کنند. این راهی است برای توصیف داده های خود برای موتورهای جستجو به زبانی که آنها می توانند آن را بفهمند.

چگونه استراکچر دیتا با سئو تکنیکال مرتبط است؟

اگرچه استراکچر دیتا با محتوای یک وب سایت ارتباط دارد، اما بخشی از سئو تکنیکال است زیرا برای درست کردن آن باید کدی را به وب سایت خود اضافه کنید. معمولاً یک باراستراکچر دیتا را اضافه می کنید و دیگر لازم نیست کاری در مورد آن انجام دهید.

به عنوان مثال، در مورد بردکرامپ، باید یک بار استراکچر دیتا خود را پیکربندی کنید و هیچ اقدام دیگری لازم نیست. در مورد مقالات هم همینطور. هنگامی که تعریف صحیح داده های ساختاریافته را به CMS خود اضافه کردید، به طور خودکار برای محتوای جدید اعمال می شود.

مزیت استفاده از استراکچر دیتا چیست؟

این می تواند به شما کمک کند تا ارائه لیست های خود را در SERPS از طریق قطعه های برجسته ، ورودی های نمودار دانش و غیره افزایش دهید و CTR خود را افزایش دهید.

استفاده از استراکچر دیتا چگونه است؟

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از استراکچر دیتا برای توصیف محتوای خود استفاده کنید. محبوب‌ترین آنها عبارتند از: مقالات، دستور العمل‌ها، رویدادها، آگهی‌های شغلی، مشاغل محلی و موارد دیگر.

سئو تکنیکال چیست؟

7.canonical URL خود را بررسی کنید

canonical URL چیست؟

هر صفحه از وب سایت شما باید یک URL متعارف داشته باشد. این با افزودن تگ <link rel=”canonical” href=”yourpageurl”> در <head> پست ها و صفحات شما تعریف می شود.

URL Canonical چیست؟

این یک راه ساده است که به گوگل بگویید چه نسخه ای از یک صفحه را هنگام فهرست کردن وب سایت شما در نظر بگیرد. این مفهوم شبیه به دامنه ترجیحی است که در آن یک صفحه واحد از طریق URL های مختلف قابل دسترسی است.

هنگامی که صفحاتی با محتوای مشابه دارید، می توانید از rel=”canonical” برای اهداف صفحه بندی و جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری هنگام اضافه کردن محتوا به وب سایت خود از سایر وب سایت ها استفاده کنید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید یک URL متعارف برای تمام صفحات وب سایت خود مشخص کنید.

ساده ترین راه برای بررسی اینکه آیا وب سایت شما URL متعارفی ارائه می دهد یا خیر این است که از هر یک از صفحات خود بازدید کنید، در هر نقطه از صفحه کلیک راست کرده و VIEW SOURCE را انتخاب کنید. rel=canonical را جستجو کنید و مقدار آن را بررسی کنید.

اگر نمی توانید مرجعی برای canonical پیدا کنید، می توانید از یک افزونه برای اضافه کردن خودکار آن استفاده کنید (اگر در وردپرس هستید می توانید از Yoast SEO استفاده کنید ) یا یک توسعه دهنده را استخدام کنید تا تغییرات لازم را در کد شما ایجاد کند.

مانند سایر عناصر سئو تکنیکال، زمانی که وب سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که URL متعارف را به درستی خروجی دهد، نیازی به انجام کار دیگری ندارید.

8.صفحه 404 خود را بهینه کنید

یک صفحه 404 زمانی به کاربران نشان داده می شود که URL بازدید شده در وب سایت شما وجود نداشته باشد. شاید صفحه حذف شده باشد، URL تغییر کرده باشد یا URL را در مرورگر خود اشتباه تایپ کرده باشند.

اکثر قالب‌های مدرن وردپرس به‌طور پیش‌فرض 404 صفحه را بهینه‌سازی کرده‌اند، در غیر این صورت، می‌توانید به راحتی با استفاده از یک افزونه یا ویرایش قالب‌های قالب خود، سئوی صفحه 404 خود را دوستانه‌تر کنید.

یک صفحه 404 بهینه شده باید:

ساختار و منوهای ناوبری مشابه وب سایت خود را داشته باشید
به بازدیدکنندگان به زبانی دوستانه بگویید که صفحه مورد نظر آنها دیگر در دسترس نیست
به آنها گزینه های جایگزین بدهید (صفحات مرتبط دیگر را پیشنهاد دهید)
بازگشت به صفحه قبلی، صفحه اصلی یا سایر صفحات مهم را آسان کنید
چگونه صفحات 404 خود را بررسی کنیم؟

آزمایش ظاهر صفحه 404 شما بسیار آسان است، کافی است یک پنجره مرورگر جدید باز کنید و یک URL در وب سایت خود تایپ کنید که وجود ندارد. آنچه در مرورگر نشان داده می شود صفحه 404 شما است.

زمان زیادی را صرف بهینه سازی صفحات 404 خود نکنید، فقط مطمئن شوید که وقتی صفحه ای پیدا نشد، صفحه 404 سفارشی را برگرداند. یکی از مهمترین عناصر سئو تکنیکال، بهینه سازی نقشه سایت XML است.

نقشه سایت XML یک فایل XML است که تمام صفحات/پست های موجود در وب سایت شما را فهرست می کند. علاوه بر عنوان آنها، تاریخ انتشار و آخرین تاریخ به روز رسانی را نیز شامل می شود. موتورهای جستجو می توانند از نقشه سایت XML به عنوان راهنمای خود در هنگام خزیدن یک وب سایت استفاده کنند.

چگونه نقشه سایت XML خود را بهینه کنیم؟

بهینه سازی نقشه سایت XML ساده است، فقط صفحاتی را در نقشه سایت خود قرار دهید که برای وب سایت شما مهم هستند. در اکثر موارد، اینها صفحات، پست‌ها و دسته‌های شما هستند. صفحات برچسب، صفحات نویسنده یا سایر صفحاتی که به تنهایی محتوای اصلی ندارند را در نقشه سایت خود وارد نکنید.

اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت شما به طور خودکار هنگام انتشار یک صفحه جدید یا زمانی که یک صفحه به روز می شود به روز می شود. برای ارسال نقشه سایت خود به گوگل و بینگ و بررسی وضعیت، از کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای وب مستر بینگ استفاده کنید.

9.SSL را اضافه کنید تا وب سایت خود را HTTPS کنید

آخرین روند در اینترنت امنیت است. HTTPS یک سیگنال رتبه بندی شناخته شده و یک راه اضافی برای ایجاد اعتماد با کاربران شما است. هنگامی که یک SSL را روی سرور خود نصب می کنید، وب سایت شما با استفاده از https و نه http قابل دسترسی است. این نشان می دهد که هر اطلاعاتی که بین وب سایت و سرور شما منتقل می شود (مانند نام کاربری، رمز عبور، داده های شخصی و غیره) رمزگذاری شده است.

در گذشته، SSL برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک مهم بود، اما امروزه هر وب‌سایتی در اینترنت باید SSL نصب شده باشد. اگر SSL را نصب نکرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که SSL را در حساب شما فعال کنند و سپس باید یک روش مهاجرت را دنبال کنید تا بدون از دست دادن رتبه خود، SSL را در وب سایت خود فعال کنید. افزودن SSL مشابه انتقال به یک دامنه جدید است، بنابراین باید این روش را با دقت دنبال کنید.

10.سرعت وب سایت

یکی دیگر از سیگنال های رتبه بندی شناخته شده سرعت وب سایت است. گوگل در تمام توصیه های سئو خود به اهمیت سرعت اشاره می کند و مطالعات تایید می کند که وب سایت های سریعتر بهتر از وب سایت های کندتر عمل می کنند. مقابله با سرعت وب سایت یک مسئله فنی است و نیاز به ایجاد تغییراتی در وب سایت و زیرساخت شما برای به دست آوردن نتایج خوب دارد.

نقطه شروع شما این است که سرعت خود را با استفاده از سه ابزار بررسی کنید: page speed insight google، ابزارهای Pingdom و ابزار google mobile speed

ابزارهای بالا به شما توصیه هایی در مورد آنچه که باید برای بهبود سرعت خود تغییر دهید به شما می دهند، اما همانطور که در بالا ذکر کردم این یک مشکل فنی است و ممکن است مجبور شوید یک توسعه دهنده را برای کمک به شما استخدام کنید.

به طور کلی، کاری که می توانید انجام دهید تا وب سایت خود را سریعتر بارگذاری کنید، موارد زیر است:

  • سرور خود را برای استفاده از سیستم عامل 64 بیتی ارتقا دهید
  • ارتقاء به PHP 7.2 این به شما پیشرفت های بزرگی در سرعت در مقایسه با PHP 5.2 می دهد.
  • اندازه تصاویر خود را بهینه کنید. ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند این کار را بدون از دست دادن کیفیت انجام دهید.
  • استفاده از افزونه ها را به حداقل برسانید
  • وردپرس و تمامی افزونه ها را به آخرین نسخه ارتقا دهید
  • از تم های سنگین از پیش ساخته استفاده نکنید. آنها کدهای زیادی را اضافه می کنند که مورد نیاز نیست، بهتر است روی یک
  • موضوع سفارشی سرمایه گذاری کنید.
  • فایل های CSS و JS خود را بهینه و کوچک کنید
  • استفاده از افزونه کش برای ارائه صفحات کش شده به کاربران
  • از افزودن اسکریپت های زیاد در <head> وب سایت خود خودداری کنید
  • از بارگذاری ناهمزمان جاوا اسکریپت استفاده کنید

11.موبایل فرندلی

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل اختیاری نیست. به احتمال زیاد اکثر کاربران شما از موبایل استفاده می کنند و با معرفی mobile-first index توسط گوگل، اگر یک وب سایت سریع و سازگار با موبایل نداشته باشید، رتبه شما آسیب خواهد دید.

سازگاری با موبایل بخشی از سئو تکنیکال است، زیرا هنگامی که یک تم مناسب برای موبایل دارید، که به درستی پیکربندی شده است، دیگر نیازی به مقابله با آن ندارید. همچنین وظیفه ای است که به دانش فنی در مورد نحوه تنظیم آن نیاز دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از این ابزار گوگل، موبایل فرندلی بودن سایت خود را بررسی کنید اگر قبلاً یک وب سایت واکنش گرا دارید، به احتمال زیاد نیازی به نگرانی در مورد ایندکس موبایل اول نخواهید بود، اما اگر یک وب سایت تلفن همراه جداگانه در یک زیر دامنه یا پوشه دارید، مطمئن شوید که محتوای آن همان محتوای سایت دسکتاپ شماست.

12.صفحه بندی(Pagination)

صفحه بندی زمانی استفاده می شود که می خواهید یک صفحه طولانی را به چندین صفحه کوتاهتر تقسیم کنید و زمانی که صفحه بندی را در صفحات دسته بندی خود فعال می کنید. برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری و ادغام پیوندها و رتبه صفحه به صفحه اصلی خود، می توانید از پیوندهای rel=”next” و rel=”prev” استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید که صفحات بعدی ادامه صفحه اصلی هستند.

وقتی گوگل پیوندهای rel=”next” و rel=”prev” را در کد پیدا می کند، متوجه می شود که صفحه اصلی کدام است و از آن برای اهداف ایندکس استفاده می کند.

13.وب سایت های چند زبانه

اگر محتوایی در وب سایت خود به بیش از یک زبان دارید، باید از ویژگی hreflang استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد ساختار و محتوای سایت خود به گوگل بدهید.این به آن‌ها کمک می‌کند محتوای مناسب را به کاربران ارائه دهند (یعنی نشان دادن محتوای سوئدی‌ها به زبان سوئدی) و همچنین به شما کمک می‌کند با اجتناب از محتوای تکراری و مشکلات نمایه‌سازی، سئوی خود را بهینه کنید.

14.ثبت سایت درابزارهای وب مستر

برای انجام مهمترین وظایف سئو تکنیکال، به کمک ابزارهای وب مستر نیاز دارید. ابزارهای وب مستر توسط موتورهای جستجو ارائه می شوند و می توان از آنها برای بهینه سازی وب سایت برای سئو تکنیکال استفاده کرد.

کاملترین مجموعه ابزارها سرچ کنسول است که توسط گوگل ارائه شده است.با سرچ کنسول گوگل می‌توانید فایل robots.txt خود را آزمایش کنید، نقشه سایت را به گوگل ارسال کنید و خطاهای کرال را پیدا و رفع کنید .به شدت توصیه می شود که سایت خود را در ابزارهای گوگل و بینگ وب مستر ثبت کنید.

نتیجه نهایی
سئو تکنیکال شامل تعدادی بررسی و تنظیماتی است که باید بهینه سازی کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند وب سایت شما را بدون هیچ مشکلی کرال و ایندکس کنند.در اکثر موارد، هنگامی که سئو تکنیکال خود را به درستی انجام دادید، به جز انجام ممیزی های دوره ای سئو، دیگر نیازی به پرداختن به آن نخواهید داشت.

کلمه فنی به این معنی است که برای انجام برخی از وظایف (مانند بهینه سازی سرعت صفحه، افزودن داده های ساختاریافته و غیره) باید دانش فنی داشته باشید، اما انجام این کار ضروری است در غیر این صورت وب سایت شما به پتانسیل کامل خود نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید