نرخ پرش یا بانس ریت به عنوان درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت تعریف می شود که بر روی دکمه بازگشت کلیک می کنند یا سایت شما را بدون بازدید از هیچ صفحه ای غیر از صفحه ای که ابتدا به آن مراجعه کرده اند ترک می کنند.
اگر شخصی از سایت شما پرش کند، به این معنی نیست که هیچ یک از مطالب شما را نخوانده یا به آنچه در صفحه شما بود نگاه نکرده است. این یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد نرخ پرش است.
بلکه معنی آن این است که بازدید کننده فقط به این یک صفحه در سایت شما نگاه کرده و به هیچ صفحه دیگری نرفته است. تنها به این دلیل که آنها برای دیدن گزینه های دیگر یا برای سرچ دوباره، احتمالاً به نتایج جستجو بازگشته اند.
اگر بازدیدکننده ای از طریق جستجوی گوگل به سایت شما بیاید و حداقل یک صفحه دیگر را قبل از کلیک بر روی دکمه برگشت در مرورگر خود بازدید کند، به جای نرخ پرش (که به زودی با آن آشنا خواهید شد) به عنوان معیار نرخ خروج محاسبه می شود.
بانس ریت یا نرخ پرش چیست؟
برای تعریف اینکه نرخ پرش مناسب برای سایت شما چیست ، باید تفاوت بین نرخ پرش بالا و نرخ پرش پایین را درک کنید.
نرخ پرش بالا به این معنی است که مدت زمان جلسه بازدید کننده کوتاه است. آنها از یک صفحه در سایت شما بازدید می کنند و می روند. نرخ پرش پایین به این معنی است که بازدیدکنندگان وقت خود را در یک صفحه می گذرانند و روی لینک های موجود در صفحه کلیک می کنند.
از نظر خوب در مقابل بد ، نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست. نرخ پرش خوب و نرخ پرش بد اصطلاحات نسبی هستند که تعریف آنها می تواند با توجه به معیارهای مختلف از جمله ملاک های ذهنی تغییر کند. به عنوان مثال ، طبق گفته گوگل:
اگر موفقیت سایت شما به مشاهده بیش از یک صفحه توسط کاربران بستگی دارد ، بله ، نرخ پرش زیاد بد است … از طرف دیگر ، اگر یک سایت تک صفحه ای مانند یک وبلاگ دارید ، یا انواع دیگری از آنها را ارائه می دهید محتوایی که جلسات تک صفحه ای برای آن انتظار می رود ، نرخ پرش زیاد کاملاً طبیعی است.
روش دیگر برای فکر کردن در مورد این ، فکر کردن در مورد ساختار یک سایت است. بیایید یک سایت تجارت الکترونیکی را در نظر بگیریم. صفحه اصلی ممکن است بالاترین نرخ بانس ریت را در بین سایر صفحات داشته باشد ، به عنوان مثال ، زیرا شما می خواهید بازدیدکنندگان شما در صفحه های مقصد باقی بمانند و یک صفحه محصول خرید کنند.
بنابراین ، نرخ پرش خوب چیست؟ بانس ریت از 56٪ تا 70٪ در بالاترین سطح قرار دارد ، اگرچه دلیل خوبی برای این امر وجود دارد و 41٪ تا 55٪ میانگین بانس ریت محسوب می شود. بانس ریت بهینه در محدوده 26 تا 40 درصد خواهد بود.
نرخ پرش چگونه محاسبه می شود؟
نرخ پرش بر اساس تعداد کل بازدیدهای یک صفحه ای تقسیم بر تعداد کل ورودی های یک وب سایت محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر صفحه اصلی یک وب سایت در طول یک ماه 1000 بازدیدکننده داشته باشد و 500 نفر از این بازدیدکنندگان پس از مشاهده صفحه اصلی بدون مراجعه به هیچ صفحه دیگری، سایت را ترک کنند، آنگاه نرخ پرش صفحه اصلی 50 درصد خواهد بود.
بانس ریت در مقابل نرخ خروج(Exit Rate)
هنگام بحث در مورد بانس ریت ، اصطلاح دیگری که مرتباً مطرح می شود نرخ خروج است. تفاوت بین نرخ بانس ریت و نرخ خروج گاهی اوقات به خوبی درک نشده است زیرا این دو تا حدودی مشابه هستند. اگر بانس ریت تعداد جلسات تک تعاملی یک صفحه وب باشد ، نرخ خروج تعداد افرادی است که از یک صفحه خاص خارج می شوند ، حتی اگر در ابتدا روی آن قرار نگرفته باشند.
بنابراین ، اگر شخصی در صفحه 1 سایت شما قرار بگیرد و دکمه بازگشت مرورگر خود را به صفحه مراجعه کند ، این یک بانس ریت است. اما اگر در صفحه 1 قرار گرفتند ، به صفحه 2 بروید و سپس از مرورگر خود خارج شوید یا به سایت دیگری بروید ، این یک خروج محسوب می شود. از آنجا که آنها از صفحه 1 روی صفحه دیگری کلیک کرده اند ، نمی توان آن را بانس ریت دانست. صفحه 2 نیز نمی تواند از آنجا که این اولین صفحه ای نیست که شخص در آن وارد شده است.
از نظر تجزیه و تحلیل ، بانس ریت ممکن است نشان دهنده عدم علاقه به یک سایت باشد ، اما نرخ بالای خروج می تواند نشان دهد که در زمینه بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) مشکلی دارید. اگرچه کسی به سایت شما برای بازدید از بیش از یک صفحه به اندازه کافی علاقه نشان داده است ، اما به احتمال زیاد به موتور جستجو برمی گردد تا جوابی را که می خواهد پیدا کند.
چگونه بانس ریت را کاهش دهیم؟
اگر می خواهید بانس ریت خود را کاهش دهید ، باید در نظر بگیرید که چه چیزی می تواند بر بانس ریت شما تأثیر منفی بگذارد ، از جمله:
- سرعت صفحه آهسته است
- استفاده از پاپ اپ ها
- افزونه های غیرضروری
- برچسب های عنوان و توضیحات متا که به درستی بهینه سازی نشده اند
- صفحات خالی و خطاهای فنی
- محتوای بی کیفیت
- صفحاتی که برای تلفن همراه مناسب نیستند
- تنظیمات Google Analytics را به صورت نادرست انجام داده اید
بنابراین ، در مواجهه با چگونگی کاهش بانس ریت ، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. در اینجا چند مورد از مهمترین موارد ذکر شده است:
9 روش کاهش بانس ریت
1.صفحات با بیشترین میزان خروج را مرور کنید
در Google Analytics ، به مسیر Behavior> Content Site> Exit Pages بروید تا صفحاتی با بیشترین میزان خروج را پیدا کنید. این صفحاتی را نشان می دهد که افراد اغلب سایت شما را رها می کنند و به شما اطلاع می دهند که چه کسی مستقیماً در صفحه خروجی قرار می گیرد یا از صفحه دیگری در سایت می آید. هر دو نوع اطلاعات به شما کمک می کند تا برای بهبود نرخ پرش خود تغییراتی ایجاد کنید.
2.تجزیه و تحلیل on-page را مرور کنید
به یاد داشته باشید که با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک می توانید به راحتی نرخ پرش یک صفحه را بررسی کنید ، اما اگر ظاهری دقیق تر دارید می توانید صفحه را از طریق Google Analytics نیز اجرا کنید.
با استفاده از Google Analytics می توانید مشکلات بانس ریت و خروج از سطوح مختلف را بررسی کنید. گزارش “همه صفحات” بانس ریت برای صفحات منفرد را ارائه می دهد ، در حالی که گزارش “بررسی اجمالی مخاطبان” نرخ پرش کلی برای کل سایت شما را ارائه می دهد.
برای دیدن میزان بانس ریت برای هر گروه بندی کانال می توانید از گزارش “Channels” استفاده کنید و گزارش “All Traffic” نرخ گزاف گویی استفاده کنید.
3.time on site را بررسی کنید
برای درک داده های بانس ریت خود ، باید آنها را با سایر معیارها در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، انجام مقایسه ای متقابل با معیارهای حضور در سایت مهم است. این می تواند به شما کمک کند که تعیین کنید مشکلی در سطح سایت است یا فقط در یک صفحه خاص است. اگر صفحه وبلاگی با نرخ پرش بالا و زمان کم در آمار سایت دارید ، می دانید که این محتوا کار خود را انجام نمی دهد.
4.از تست A / B استفاده کنید
اگر استراتژی های بهبود برای سایت خود ایجاد کرده اید ، آزمایش A / B یک روش عالی برای بررسی عملکرد بهتر سایت است. ممکن است برای یک محصول دو صفحه فروش متفاوت داشته باشید – صفحه A و صفحه B – با طراحی ها و دعوت به عمل (CTA) متفاوت. اجرای آزمون A / B به این معنی است که شما یک صفحه را به نیمی از بازدیدکنندگان و صفحه دیگر را به نیمه دیگر نشان می دهید. نتایج باید مشخص کند کدام صفحه بازدید کنندگان را برای مدت زمان طولانی تری در سایت شما نگه می دارد.
5.برای موبایل بهینه سازی کنید
با افزایش تعداد افرادی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به وب دسترسی پیدا می کنند و گوگل اولویت تلفن همراه را دارد ، سایت شما باید برای این نوع ترافیک بهینه شود. اگر بارگذاری یک صفحه در تلفن هوشمند مدت زمان زیادی طول بکشد و به کاربر ارسال شود تا منابع دیگری را برای آنچه که می خواهد پیدا کند ، یک طراحی سایت خوب معنی ندارد.
6.خوانایی صفحات خود رابهبود بخشید
شما از نوع صفحه خاکستری متراکم و نرخ پرش بالا هستید – جای تعجب نیست. شما باید با استفاده بیشتر از فضای سفید ، اندازه قلم های بزرگتر ، زیرعنوان ها برای تجزیه بلوک های محتوا و پاراگراف های کوتاه تر و ساده تر ، صفحه را جذاب و قابل خواندن کنید.
7.از CTA استفاده کنید
اگر محتوای قوی و بهینه شده ای در یک صفحه دارید ، باید درباره نوع عملی که می خواهید بازدیدکنندگان انجام دهند ، فکر کنید. یک فراخوان برای اقدام مناسب قرار داده شده باید این عمل را جرقه بزند.
در حالی که می توانید بیش از یک داشته باشید ، CTA های زیادی می توانند مردم را گیج یا خاموش کنند و کار نکنند. قرارگیری دکمه CTA در صفحه ، رنگ ، انتخاب کپی و اندازه بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اپل طول دکمه های CTA را حداقل 44 پیکسل پیشنهاد می کند.
8.متا دیسکریپشن خود را اصلاح کنید
گاهی اوقات ، کاهش بانس ریدر مورد همسان سازی انتظارات است. اگر عنوان متا ، توضیحات متا و URL صفحه شما با آنچه در یک صفحه وب ارائه می دهید مطابقت ندارند – بانس ریت! کلمات کلیدی مورد نظر شما باید در توضیحات متا گنجانده شوند. اگر کسی متقاعد شده است که به دلیل توضیحات متا صفحه جستجو به صفحه شما مراجعه کند و آنچه را که وعده داده اید تحویل دهد ، یک صفحه برنده دارید.
9.از کلمات کلیدی پر چستجو استفاده کنید
کلمه کلیدی فقط یک کلمه کلیدی نیست. برخی از آنها مقادیر بالاتری نسبت به بقیه دارند. این کلمات کلیدی می توانند با توجه به بخشی از قیف فروش که در آن نشسته اید متفاوت باشند – ایجاد ترافیک و ایجاد اختیار یا تلاش برای تبدیل خریدارانی که علاقه شما را به خود جلب کرده اند. اگر کلمه کلیدی را انتخاب کنید که ترافیک را به سایت شما هدایت می کند ، باید جواب ان را با محتوای مناسب بدهید.