چگونه سئوکار شویم
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک خود را افزایش دهید و به رتبه های بالاتری برای کلمات کلیدی دست پیدا کنید که می توانند فروش و درآمد بیشتری را برای وب سایت شما ایجاد کنند؟ پس باید همه چیز را در مورد سئو بدانید و یک متخصص سئو شوید.
داشتن تخصص سئو تنها امتیاز متخصصان سئو نیست. این مهارتی است که می تواند توسط هر کسی که مایل به یادگیری نحوه انجام سئو به تنهایی باشد، بر آن مسلط شود. در این پست، یاد خواهید گرفت که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو چه مراحلی را باید طی کنید.
یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو یک وب سایت را بررسی، تجزیه و تحلیل و تغییر می دهد تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و متعاقباً وب سایت در نتایج جستجو در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ رتبه بالاتری کسب می کند.
یک متخصص سئو بهینه سازی صفحه را در یک وب سایت انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که نتایج جستجو مرتبط هستند و تجربه کاربری مثبتی ایجاد می کند، ترافیک وب سایت رو به رشد، حجم سرنخ و آگاهی از برند ایجاد می کند. به عبارت دیگر، یک متخصص سئو هیچ تفاوتی با سایر حرفه ای های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی ندارد: آنها در نهایت در تلاش هستند تا فروش بیشتری را برای شرکتی که در آن کار می کنند ایجاد کنند.
با انجام تحقیقات کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای سئو مانند گوگل آنالیتیکس، یک متخصص سئو می تواند دید وب سایت را در گوگل افزایش دهد که به نوبه خود مزایای عمده ای برای هر شرکتی دارد. برخی ممکن است برای توسعه ابتکارات جدید یا مدیریت بهتر حسابهای رسانههای اجتماعی برای افزایش تعامل و ترافیک کاربران، با سایر اعضای یک تیم بازاریابی همکاری نزدیک داشته باشند.
مزایای تبدیل شدن به یک متخصص در سئو
رتبه بندی و ترافیک خود را افزایش دهید . این واضح ترین دلیلی است که چرا یک نفر باید در بهینه سازی موتورهای جستجو متخصص شود.
اگر می دانید چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، می توانید از افزایش رتبه بندی و ترافیک موتورهای جستجو برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی یا راه اندازی یک تجارت آنلاین استفاده کنید.
وابستگی کمتر به آژانس های سئو: می دانم که این چیزی نیست که شما انتظار دارید در وبلاگ یک آژانس سئو بخوانید، اما این حقیقت است. اگر مهارتهای سئو داخلی دارید، میتوانید بدون وابستگی به پشتیبانی خارجی کسبوکار خود را توسعه دهید.
کاهش هزینه ها: اگر کارآفرین یا وبلاگ نویس انفرادی هستید، اگر بتوانید خودتان سئو را انجام دهید، می توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید تا اینکه مجبور باشید یک متخصص سئو را استخدام کنید.
تصمیمات بهتری بگیرید، مانند اینکه چه کسی را برای کار بر روی سئوی خود استخدام کنید . اگر خودتان با سئو آشنا باشید، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مشاور یا شرکتی را برای کار بر روی سئوی خود استخدام کنید، بسیار آسان تر است. شما در موقعیتی خواهید بود که بفهمید بستههای سئوی آنها شامل چه مواردی است و قضاوت کنید که آیا آنچه آنها پیشنهاد میکنند واقعاً میتواند به وبسایت شما در دستیابی به رتبهبندی بهتر کمک کند.
به شدت برای مدیران بازاریابی توصیه می شود : اگر به عنوان یک مدیر بازاریابی کار می کنید، داشتن درک خوب از سئو به شما برتری بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران در سازمان شما می دهد.
هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون سئو آنلاین زنده بماند: سئو دیگر اختیاری نیست. وبسایتهایی که با در نظر گرفتن اصول سئو ساخته نشدهاند، به هیچ وجه نمیتوانند در دنیای آنلاین بسیار رقابتی زنده بمانند. دانستن سئو و نحوه استفاده صحیح از آن، می تواند تغییرات زیادی در آینده وب سایت شما ایجاد کند.
10 قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو
این 10 مرحله برای تبدیل شدن به یک متخصص در سئو است.
- نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید
- با مفاهیم اولیه بازاریابی موتور جستجو آشنا شوید
- معنای واقعی سئو را درک کنید
- آموزش سئو مناسب را انتخاب کنید
- از تغییرات سئو مطلع شوید
- ابزارهای سئو مناسب را انتخاب کنید
- سئو را تمرین کنید
- تخصص سئوی خود را نشان دهید
- صبور باش
- سرنخ های کارشناسان سئو را دنبال کنید
1. درک کنید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
حتی قبل از شروع به فکر کردن در مورد سئو، اولین قدمی که باید بردارید این است که با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید.
برای بسیاری از مردم، این ممکن است چیزی باشد که از قبل میدانند (یا فکر میکنند میدانند)، اما همیشه خوب است که با مفاهیم اولیه شروع کنید و سپس به پیچیده ترین نظریه ها برسید.
به طور خلاصه، موتورهای جستجو دارای سه فرآیند اصلی هستند:
کرال – به این ترتیب آنها محتوا را در وب کشف می کنند
ایندکس – چگونه آنها محتوا را در فهرست خود اضافه و سازماندهی می کنند
رتبه بندی – چگونه تصمیم می گیرند که کدام وب سایت ها را در نتایج (و به چه ترتیب) برای یک عبارت جستجوی معین نشان دهند
به عنوان یک متخصص سئو، باید بدانید که چگونه یک وب سایت را برای هر مرحله بهینه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای یک وب سایت را بدون مشکل بخوانند، ایندکس کند و درک کنند.
2. مفاهیم اولیه سئو را بشناسید
شما باید یک ایده کلی در مورد تمام رشته های مختلف که بازاریابی موتورهای جستجو را تشکیل می دهند داشته باشید . باید بدانید بازاریابی دیجیتال چیست و نقش سئو در کمپین های بازاریابی دیجیتال چیست.
شما باید در ذهن خود روشن باشید که از سئو چه انتظاراتی دارید و از چه ابزارهای دیگری می توانید در ارتباط با سئو استفاده کنید تا حضور اینترنتی خود را قوی تر کنید.
به طور خلاصه، سئو یکی از دو جزء SEM است. تفاوت اصلی بین این دو این است که ترافیک سئو رایگان است در حالی که ترافیک SEM پولی است.
با سئو هدف شما این است که با انتشار محتوایی که با هدف کاربر مطابقت دارد و با دادن “سیگنال” به موتورهای جستجو برای کمک به آنها در فرآیند ایندکس و رتبه بندی، به بالاترین نتایج ارگانیک برسید.
با SEM، میتوانید از پلتفرمهای PPC (مانند Google Ads) برای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات خود در بالای نتایج جستجوی پولی استفاده کنید.
سئو در مقابل SEM
هر دو روش می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک موتورهای جستجو را دریافت کنید، اما با سئو، لازم نیست برای دریافت ترافیک به تبلیغات پولی تکیه کنید. هنگامی که موفق به کسب رتبه های بالا برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار خود شدید، می توانید ترافیک مستمری را به سایت خود دریافت کنید.
این تنها یکی از مزایای سئو است. با رسیدن به بالاترین سطح سرپ، می توانید از مزایای دیگری مانند آگاهی از برند، اعتماد کاربر و شناخت استفاده کنید که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.
3. معنای واقعی سئو را درک کنید
سئو فقط در مورد کلمات کلیدی و لینک ها نیست، بلکه بسیار بیشتر از آن است. ماموریت واقعی سئو ارائه یک تجربه عالی به کاربران و ارائه دقیقا همان چیزی است که می خواهند.هدف شما فقط به دست آوردن ترافیک بیشتر در موتورهای جستجو نیست، بلکه تبدیل آن ترافیک به بازدیدکنندگان و مشتریان تکراری است.
سئو انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:
وظیفه شما به عنوان یک متخصص سئو این است که یاد بگیرید در هر مرحله از فرآیند سئو چه قوانین سئو را اعمال کنید تا وب سایت شما به طور کامل بهینه شود.
در اینجا خلاصه ای از کارهایی که هر نوع سئو انجام می دهد آورده شده است:
سئوی تکنیکال : سئوی تکنیکال مسئول مرحله خزیدن و ایندکس است. با سئوی فنی می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا تمام صفحات مهم وب سایت خود را بدون مشکل ایندکس کنند. مهمترین وظایف سئوی تکنیکال عبارتند از:
url canonical
بهینه سازی نقشه سایت XML
تنظیم دامنه دلخواه شما
بهینه سازی URL های صفحه شما
بهینه سازی ساختار وب سایت شما
بهبود سرعت صفحه وب سایت شما
بهینه سازی وب سایت برای موبایل
پیدا کردن و رفع خطاهای خزیدن
سئوی داخلی: سئوی داخلی با عناصر موجود در یک صفحه ارتباط دارد. مواردی مانند محتوا، سرفصل ها، تصاویر، ویدئوها باید بهینه شوند تا موتورهای جستجو بتوانند زمینه آنها را درک کنند .
مهمترین عناصر سئوی داخلی عبارتند از:
بهینه سازی عنوان صفحه
بهینه سازی توضیحات متا
بهینه سازی محتوا
استفاده مناسب از سرفصل ها (تگ H1، H2 و غیره)
لینک های داخلی و خارجی
سئو خارجی: آخرین فرآیند سئو، سئو خارجی نامیده می شود. بر خلاف سئو تکنیکال و سئو داخلی، سئو خارجی با فعالیت های خارج از مرزهای یک وب سایت ارتباط دارد. مواردی مانند دریافت بک لینک از سایر وب سایت های مرتبط و تبلیغ وب سایت خود در اینترنت عواملی هستند که به موتورهای جستجو در طول فرآیند رتبه بندی کمک می کنند.
برای شروع کار با سئو و ایجاد تخصص لازم می توانید از منابع زیر استفاده کنید.
منابعی که می توانید استفاده کنید:
آموزش سئو : راهنمای گام به گام در مورد نحوه یادگیری سئو در صورتی که چیزی در مورد آن نمی دانید.
سئو به زبان ساده :فهرستی از مهم ترین نکات سئو که مبتدیان باید از آن آگاه باشند.
4. آموزش سئو مناسب را انتخاب کنید
هنگامی که شروع به یادگیری سئو کردید، متوجه یک چیز خواهید شد: اطلاعات زیادی در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، و این در نهایت باعث ایجاد آشفتگی می شود.
اگر تصمیم دارید این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید، در نهایت با لیستی بی پایان از مقالات برای خواندن و چیزهایی که باید امتحان کنید خواهید داشت. این روزها همه چیز فرق کرده است. افرادی که مایل به یادگیری سریع سئو هستند، می توانند این کار را با دنبال کردن یک دوره معتبر بدون نیاز به صرف ساعت های بی پایان برای جستجوی اینترنت و خواندن مقاله به مقاله انجام دهند.
منابعی که می توانید استفاده کنید:
می توانید دوره را به صورت آنلاین شرکت کنید یا مطالب را به صورت PDF دانلود کنید و با سرعت خودتان یاد بگیرید. این تنها دوره آموزشی SEO است که باید بخوانید.
Google Digital Garage : گوگل مجموعه جدیدی از دوره های آموزشی ایجاد کرده است که هر آنچه را که در مورد بازاریابی دیجیتال باید بدانید را پوشش می دهد. آنها وارد جزئیات دقیق سئو نمی شوند، اما اگر می خواهید با بازاریابی آنلاین آشنا شوید، منبع خوبی هستند.
Moz SEO Course : Moz شرکتی است که به دلیل ابزارهایش مشهور است، اما آنها همچنین یک دوره SEO ایجاد کردند که اصول اولیه سئو را پوشش می دهد. کامل نیست اما شروع خوبی برای مبتدیان است.
راهنمای سئو : این راهنمای دیگری از گوگل است. سئو را از دیدگاه گوگل پوشش می دهد. این بدان معناست که شما متوجه نمیشوید که واقعاً چه چیزی برای سئو کار میکند، بلکه آنچه گوگل از شما میخواهد در مورد سئو بیاموزید. با این وجود، چند ساعت وقت بگذارید و دستورالعمل ها را مرور کنید، توصیه های خوبی وجود دارد که ارزش فکر کردن را دارد.
5. از تغییرات سئو مطلع شوید
سئو یک رشته ثابت نیست. قوانین و الگوریتم های سئو همیشه در حال تغییر هستند. گوگل به تنهایی سالانه بیش از 250 تغییر در الگوریتم های رتبه بندی خود ایجاد می کند. کارشناسان خوب سئو باید در مورد این تغییرات بدانند و کمپین های سئوی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.
بهترین راه برای مطلع ماندن این است که چند وب سایت خبری سئو را دنبال کنید که ثابت شده است اطلاعاتی را در مورد تغییرات سئو در حال انجام در زمانی که رخ می دهند و نه بعد از اینکه برای انجام کاری در مورد آن دیر شده است ارائه می دهند.
منابعی که می توانید استفاده کنید:
Search Engine Roundtable: وب سایتی که باید توسط همه کارشناسان سئو دنبال شود. اخبار روزانه در مورد همه چیزهایی که در صنعت سئو اتفاق می افتد. برای من، این با ارزش ترین و مفیدترین وب سایت خبری سئو در صنعت ما است.
Search Engine Land: یکی از قدیمی ترین وب سایت ها در صنعت سئو. قبلاً متعلق به دنی سالیوان بود، اکنون او برای گوگل کار می کند.
بلاگ گوگل :گوگل اخیرا وبلاگی برای به اشتراک گذاری اخبار مرتبط با محصولات گوگل ایجاد کرده است. آنها گاهی اوقات اخبار مربوط به جستجوی گوگل را نیز به اشتراک می گذارند.
وبلاگ جستجوی گوگل – وبلاگی توسط گوگل که به جستجو اختصاص داده شده است.
وبلاگ وب مسترهای گوگل : وبلاگ رسمی وب مسترهای گوگل. برای دریافت اخبار در مورد آخرین تغییرات در جستجو، دنبال کنید.
6. ابزار سئو مناسب را انتخاب کنید
حقیقت این است که شما نمی توانید سئو را به تنهایی انجام دهید. اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد و اگر سعی کنید همه چیز را به صورت دستی انجام دهید، زمان ارزشمند خود را صرف تجزیه و تحلیل اعداد و ارقام خواهید کرد به جای کار بر روی وظایفی که می توانند نتایج بهتری برای شما داشته باشند.
همچنین درست است که ابزارهای سئو خوب هزینه دارند، اما در دراز مدت بازده آن بسیار بیشتر از هزینه ماهانه ای است که برای یک ابزار سئو خوب پرداخت می کنید.
ابزارهای سئو که می توانید استفاده کنید:
گوگل سرچ کنسول (رایگان) : ابزارگوگل سرچ کنسول شاید یکی از مفیدترین ابزارها برای سئو باشد. این رایگان است و می تواند اطلاعات زیادی در مورد وب سایت شما به شما بدهد.
کوگل آنالیتیکس (رایگان) : یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل. شما می توانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا چیزهای زیادی در مورد ترافیک خود و نحوه حرکت کاربران در وب سایت شما بیاموزید. گزارشهای زیادی برای بررسی و معیارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد.
SEMRUSH (پولی) : این ابزار SEM مورد علاقه من است. این رایگان نیست، اما می توانید از آن برای سئو، کمپین های PPC، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، ساخت لینک، نظارت بر رسانه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. به طور مکرر با ویژگی های جدید به روز می شود و یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای سئو خود انجام دهید.
Ahrefs (پولی) : جایگزینی برای سمراش. این با اشتراک ماهانه ارائه می شود، اما همچنین یکی از معتبرترین ابزارهای سئو در صنعت است. این دارای یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه است تا بتوانید قبل از خرید آن را آزمایش کنید.
گوگل کیوورد پلنر (رایگان) : ابزار کلمات کلیدی گوگل یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که توسط گوگل ارائه می شود. میتوانید از آن برای یافتن اینکه افراد چه عباراتی را در کادر جستجوی گوگل تایپ میکنند، استفاده کنید.
7. سئو را تمرین کنید
سئو تئوری نیست اما بیشتر عملی است. نتیجه مطالعه تئوری سئو باید فهرستی از اقداماتی باشد که می توانید در وب سایت خود اعمال کنید و قرار گرفتن در معرض دید خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.مشکل این است که هر وب سایت منحصر به فرد است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است بهترین راه حل برای سایرین نباشد. به همین دلیل است که لازم است در واقع سئو را تمرین کنید و صرفاً تئوری نمانید.
خواندن مطالعات موردی در مورد اینکه چگونه دیگران توانستهاند با کمپینهای سئو موفق شوند، یک راه عالی برای به دست آوردن ایدههای جدیدی است که میتوانید از آنها استفاده کنید و الهام بخشی است که باید به تلاش خود ادامه دهید تا زمانی که سئو درست را انجام دهید.
8. تخصص سئوی خود را نشان دهید
آنها می گویند یکی از بهترین راه ها برای یادگیری چیزی این است که سعی کنید آن را برای دیگران توضیح دهید. این در مورد سئو نیز صادق است. وقتی شروع به نوشتن در مورد سئو کردم، چیزهای زیادی یاد گرفتم و مهارت های سئوی خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشیدم.
توصیه من این است که یک وب سایت یا یک وبلاگ سئو راه اندازی کنید و تجربیات سئوی خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. با گذشت زمان متوجه خواهید شد که به اشتراک گذاری دانش یک راه عالی برای یادگیری چیزهای جدید در مورد سئو است و در عین حال به افراد دیگر کمک می کنید، که تجربه بسیار مفیدی است.
9. صبور باشید
هیچ راهی برای صحبت در مورد سئو و عدم ذکر کلمه “صبور” وجود ندارد. سئو کار به زمان نیاز دارد و نباید زود در نتیجه گیری عجله کنید.
سئو سریعترین راه برای افزایش ترافیک شما نیست. اگر می خواهید نتایج فوری داشته باشید، کمپین های PPC را امتحان کنید. سئو در مورد ایجاد یک کسب و کار پایدار طولانی مدت با ایجاد یک پایه محکم است که برای سال ها ترافیک ارگانیک را به صورت 24 ساعته و هفت روزه به شما ارائه می دهد.
قبل از ایجاد هرگونه تغییر مرتبط با سئو در وب سایت خود، باید به رتبه بندی و ترافیک خود (برای یک دوره زمانی) قبل از تغییر توجه داشته باشید و آن را با همان بازه زمانی (از نظر مدت) پس از تغییر مقایسه کنید.
رتبه بندی و ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید و قبل از تصمیم گیری بیشتر به آن زمان کافی بدهید.
10. سرنخ های کارشناسان سئو را دنبال کنید
آخرین اما نه کم اهمیت، در مسیر خود برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، با تعدادی از مشکلات روبرو خواهید شد. مواقعی وجود خواهد داشت که ناامید و آماده تسلیم شدن خواهید بود.
نگران نباشید، این طبیعی است. اگر داستانهای دیگران را بخوانید متوجه میشوید که هیچکدام از آنها به این شکل که امروز هستند، نشدند، زیرا خوش شانس هستند. این نتیجه کار سخت و ساعت های بی پایان تست و مطالعه در مورد سئو است.
لیست زیر شامل 5 کارشناس سئو است که قطعاً باید برای الهام گرفتن و درک اینکه چگونه سئو را می توان در مقیاس به کار برد، دنبال کنید. هر 5 نفر موفق به ایجاد کسب و کار چند میلیونی شده اند و آنها موفق به انجام این کار شده اند زیرا می دانند چگونه از سئو به درستی استفاده کنند.
داستان های آنها را بخوانید و مدتی را صرف تجزیه و تحلیل شیوه های سئو آنها کنید. ممکن است متوجه شوید که گاهی اوقات آنها کارها را متفاوت از سئوهای سنتی انجام می دهند و این به این دلیل است که آنها اعتماد به نفس و تخصص لازم را دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و سئو را بدون ترس از شکست تجربه کنند.
نیل پاتل – یکی از معتبرترین کارشناسان سئو در این صنعت. فقط وبلاگ او را نخوانید، بلکه سعی کنید شیوه های او و نحوه استفاده از سئوی محتوا را در مقیاس تجزیه و تحلیل کنید.
Brain Dean – او متخصص در ساخت لینک است. وبلاگ او منبعی عالی برای مطالعات موردی و تکنیک هایی است که می توانید برای به دست آوردن نتایج سریع از آنها استفاده کنید.
Eric Enge– سخنران، بنیانگذار و مدیر عامل Stone Temple. یک سئو کار با سالها تجربه در صنعت.
Joost de Valk – بنیانگذار و مدیر عامل Yoast، محبوب ترین افزونه سئو.
رند فیشکین – یکی از بنیانگذاران MOZ، مجری بزرگ و کارآفرین.
نتیجه
هرکسی که با یک وب سایت یا کسب و کار آنلاین ارتباط دارد باید متخصص سئو شود.این لیست شامل مدیران بازاریابی، توسعه دهندگان، مدیران وب سایت، طراحان وب، مدیران رسانه های اجتماعی، کارشناسان PPC، کارآفرینان انفرادی و صاحبان تجارت الکترونیک است.
چرا؟ زیرا سئو اساس همه کمپین های بازاریابی دیجیتال است. اصول سئو نه تنها حداکثر نمایش ممکن را در موتورهای جستجو تضمین می کند، بلکه می تواند به روش های بیشتری به وب سایت کمک کند. تبدیل شدن به یک متخصص سئو کار آسانی نیست اما سخت هم نیست. این فرآیند شامل خواندن، تمرین و تست زیاد است.
اگر اکنون شروع به کار می کنید، بهترین راه این است که یک دوره آموزشی خوب سئو را بگذرانید تا همه اطلاعات را در یک مکان داشته باشید، از ابزارهای سئو مناسب استفاده کنید و مهمتر از همه شروع به تمرین سئو کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید و دوباره تلاش کنید. موتورهای جستجو و سئو اینجا هستند تا سالهای آینده بمانند و این بهترین سرمایهگذاری است که میتوانید برای کسب و کار و مهارتهای شخصی خود انجام دهید.