بدون شک ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو بزرگترین منبع بازدید وب سایت شماست. با این وجود ، احتمال اطمینان از کلیک از سوی کاربران بستگی زیادی به درجه بندی شما دارد.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای بهبود رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می شود. یک استراتژی موثر در جستجوگرها شامل هر دو استراتژی داخلی و خارج از سایت است. در حالی که استراتژیهای خارج از سایت بر ایجاد نمونه کارها بک لینک شما ، راهبردهای داخلی یا داخلی متمرکز هستند ، بر روی بهینه سازی عناصر فنی بیشتر SEO مانند برچسب های متا و کلمات کلیدی تمرکز کنید.

در این راهنما ، ما در مورد اینکه چرا محتوای با کیفیت درون صفحه ای هم برای مخاطبان هدف شما و هم برای موتورهای جستجوگر مهم است ، بحث خواهیم کرد و شما را با برخی از فاکتورهای کلیدی SEO در صفحه آشنا می کنیم که می تواند به بهبود رتبه شما کمک کند:


سئو On-Page و SEO خارج از صفحه چیست؟


سئو داخلی و سئو خارج صفحه با هم همکاری می کنند تا اعتبار و رتبه بندی یک سایت را در SERP ایجاد کنند. هنگام مقایسه هر دو تاکتیک ، خواهید فهمید که این دو استراتژی به خوبی مکمل یکدیگر هستند تا سایتی قدرتمند بسازند که کاربران بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.

سئو در صفحه چیست؟


سئو در صفحه ، که به عنوان سئو سایت نیز شناخته می شود ، روشی است که می تواند محتوای صفحه شما را بهینه سازی کند (هم کلمه نوشتاری و هم کد منبع HTML) تا حد امکان قابل کشف باشد.
می خواهید درک مطلب موجود در صفحه را برای گوگل ، بینگ و سایر موتورهای جستجو آسان کرده تا آن را با س searchالات جستجو مرتبط مرتبط کنید.

یک استراتژی SEO در داخل صفحه اساساً محتوای صفحه را سازماندهی می کند تا خزنده های موتور جستجو در مورد مطالب بدانند که به چه چیزی نگاه می کنند و می توانند صفحه را به طور مناسب دسته بندی کنند.

سئو اف پیج (off page) چیست؟


سئو اف پیج ، تاکتیک های SEO را توصیف می کند که خارج از وب سایت شما هستند و قابل مشاهده بودن آن در سراسر وب هستند. موتورهای جستجو می خواهند بدانند که صفحاتی که برای کاربران برمی گردند قابل اعتماد هستند.
برای سنجش بهتر اعتبار یک صفحه ، الگوریتم های موتور جستجو به شهرت آشکار سایت در مورد بقیه اکوسیستم دیجیتال نگاه می کنند ، از جمله هر لینک پیوندی که به عنوان منبع به صفحه نشان می دهد.

به عنوان مثال ، یکی از رایج ترین استراتژی های بهینه سازی خارج از صفحه ، ایجاد لینک است. داشتن لینک سایر سایت های معتبر به صفحه شما به موتورهای جستجو نشان می دهد که این صفحه خاص توسط دیگران به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

چرا سئو در صفحه مهم است؟


در حال حاضر بیش از یک میلیارد وب سایت آنلاین وجود دارد ، این بدان معناست که الگوریتم های موتور جستجو برای سازماندهی محتوای وب و در اختیار کاربران قرار دادن محتوایی که بیشترین جذابیت را برای آنها دارد ، باید داده های زیادی را مرتب کنند.

با بهینه سازی با کیفیت در صفحه ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا ارتباط محتوای شما را با پرسش داده شده یا کلمه کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی مرتبط کنند.


Google مرتباً الگوریتم خود را به روز می کند ، و توانایی خود را برای درک نه تنها هدف پرسش های کاربران بلکه وب سایت ها و تجربیاتی که آنها برای کسانی که کلیک می کنند ، بهبود می بخشد.
به عنوان مثال ، Google با نشان دادن تعهد خود نسبت به بهبودهای مستمر ، برای کشف و مجازات محتوای تکراری ، تشویق سایت ها برای آماده بودن از طریق تلفن همراه و تأکید بر اهمیت تجارب کاربر ، به روزرسانی کرده است.

چگونه SEO On-Page خود را بهینه می کنید؟


بهینه سازی برای الگوریتم های موتور جستجو و هم برای کاربران به چند استراتژی نیاز دارد. در زیر ، شما را با آنچه شما باید بدانید برای شروع بهبود SEO در صفحه خود آشنا خواهیم کرد:

مرحله 1: معیارهای Google را بشناسید
مرحله 2: از کلمه کلیدی هدف خود در پاراگراف اول استفاده کنید
مرحله 3: عنوان و زیرنویس را در برچسب های H1 و H2 قرار دهید
مرحله چهارم: فرصت های ارتباطی خروجی و داخلی را اولویت بندی کنید
مرحله 5: URL ها را بهینه کنید
مرحله 6: برچسب های عنوان را بهینه کنید
مرحله 7: اضافه کردن و بهبود توضیحات متا
مرحله 8: بازنگری و نوشتن محتوای SEO در صفحه
مرحله 9: افزودن و بهینه سازی تصاویر
مرحله 10: برای تعامل کاربر بهینه سازی کنید
مرحله 1: معیارهای Google را بشناسید


قبل از شروع به بهبود SEO در صفحه خود ، ابتدا باید نحوه عملکرد جستجوی Google – به ویژه الگوریتم آن – را بفهمید. غول موتور جستجو برای تعیین بهترین محتوا برای کاربر ارائه دهنده یک پرس و جو ، روی چند قسمت تمرکز دارد:

این به تجربه کلی شخص هنگام ورود به صفحه می پردازد. با به روزرسانی Core Web Vital ، Google توجه ویژه تری به اولین برداشت از سایت مانند زمان سرعت سایت و سرعت تعامل افراد با صفحه خواهد داشت.

گوگل از نزدیک به خود محتوا نگاه می کند. این برنامه می خواهد محتوای مربوط به پرس و جو را شناسایی کند ، به این معنی که کلمات کلیدی و عبارات استفاده شده در کل مطالب را بررسی می کند.

موتور جستجو می خواهد ببیند که مردم چگونه با محتوا درگیر می شوند. آیا آنها بلافاصله کلیک می کنند؟ آیا آنها وقت خود را صرف جابجایی در سایت می کنند؟ این به شما کمک می کند تا مشخص کنید افرادی که در این صفحه فرود می آیند مفید هستند.

سرانجام ، گوگل محتوای با کیفیت بالا و قابل اعتماد و قابل اعتماد را می خواهد.

این بدان معنی است که می خواهد مطالب معتبری را ببیند

با استفاده از ابزارها و استراتژی های مناسب جستجوگرها در صفحه ، می توانید توانایی خود را برای مطابقت با معیارهای Google و موقعیت رتبه بندی خود در SERP ها بهبود ببخشید. جستجوگر On Page ما در ویرایش های فنی خاص ، مانند برچسب های عنوان مناسب و بدون محتوای تکراری ، کمک می کند.

مرحله 2: از کلمه کلیدی هدف خود در پاراگراف اول استفاده کنید
استفاده از کلمه کلیدی هدف اصلی در پاراگراف اول به شما امکان می دهد هدف و مبحث خود را از ابتدا روشن کنید. به یاد داشته باشید که الگوریتم موتور جستجو به دنبال کلمات کلیدی و اصطلاحاتی است که سرنخ هایی درباره محتوای شما و نوع اطلاعات موجود در آن به شما ارائه می دهند.

ارائه یک کلمه کلیدی مرکزی در پاراگراف اول محتوا اطمینان حاصل می کند که قصد خود را روشن می کنید. هنگامی که محتوا را تولید می کنید ، شروع به ترکیب کلمات کلیدی معنایی و / یا مترادف با یک رابطه قوی با کلمه کلیدی اصلی کنید و Google انتظار دارد آنها را ببیند.

تحقیق درباره کلمات کلیدی را انجام دهید و به موتورهای جستجو کمک کنید تا بدانند کدام کلمات برای صنعت مهم هستند. تراکم کلمات کلیدی مطالب باید طبیعی باقی بماند تا محتوای آن صاف به نظر برسد.

مرحله 3: عنوان و زیرنویس را در برچسب های H1 و H2 قرار دهید
برچسب های H1 و H2 کمک می کند تا عنکبوت های موتور جستجو به عنوان صفحه شما و سلسله مراتبی که در محتوای خود ایجاد کرده اید جلب شود. به شما کمک می کند تا خلاصه مطالب برای الگوریتم مشخص شود تا از نحوه سازماندهی متن خود مطلع شود.

عنوان و زیرعنوان ها همچنین نکات کلیدی در مورد مطالب مندرج در پاراگراف های زیر عنوان را ارائه می دهد ، که باعث می شود موتور جستجو بتواند اطلاعات مهم مربوط به مطالب شما را به راحتی ثبت کند.

به یاد داشته باشید که Google همچنین می خواهد محتوایی را ببیند که تجربه کاربری مثبتی را در اختیار شما قرار می دهد. خواندن مطالبی که به عنوان یک دیوار عظیم از متن ظاهر می شود ، دشوار است. این سازمان شفاف با نشان دادن یک قالب آسان برای خواندن ، سرنخ هایی را در مورد محتوا ارائه می دهد و یافتن قسمتهایی را که برای آنها بیشترین اهمیت را دارد و جستجوی آنها را برای خوانندگان ساده می کند.

ایجاد یک ساختار مشخص از برچسب های H1 و H2 باعث خوشحالی موتورهای جستجو و کاربران می شود. تحقیقات انجام شده در گزارش بازاریابی دولت محتوای ما نشان می دهد که محتوای حاوی این سلسله مراتب مشخص به احتمال زیاد عملکرد بالایی دارد.

مرحله چهارم: فرصت های ارتباطی خروجی و داخلی را اولویت بندی کنید
پیوند کلید شما را در اختیار شما قرار می دهد تا به Google نشان دهد چگونه مطالب شما با سایت شما و قسمت بزرگتر اکوسیستم دیجیتال ارتباط دارد. پیوند به منابع خارجی به عنوان پیوندهای خروجی شناخته می شود.

سازندگان محتوا معمولاً از این پیوندها برای تهیه اطلاعات بیشتر در مورد موضوعی یا تهیه منبع معتبری برای سخنان خود استفاده می کنند. از آنجا که این پیوندها می توانند به افزایش قدرت در سایت شما و بهبود تجربه کاربران علاقه مند به این موضوع خاص کمک کنند ، بازاریابان عاقلانه هستند که آنها را در استراتژی بازاریابی بگنجانند.

از طرف دیگر ، پیوند داخلی شامل پیوند دادن به محتوای وب سایت خودتان است. اگر موضوعی خاص را لمس کنید که محتوای دیگری در آن وجود دارد و عمیق تر آن را پوشش می دهد ، ارائه پیوند داخلی می تواند برای شما مفید باشد. پیوند تعامل بیشتر با جستجوگرها برای سایت شما را آسان تر خواهد کرد ، زیرا ممکن است روی پیوند کلیک کنند و به کاوش در سایت ادامه دهند – میزان گزاف گویی شما را کاهش می دهد و باعث تشویق برند می شود.

این پیوندها همچنین اطلاعاتی درباره معماری سایت شما در اختیار Google قرار می دهند. Google می تواند نحوه ارتباط محتوای سایت با یکدیگر و عمق مطالب در موضوعات خاص را مشاهده کند که این امر می تواند اعتبار شما را بیشتر کند.

مرحله 5: URL ها را بهینه کنید
ساختار URL صفحه وب شما همچنین از مزایای مفید SEO برخوردار است. به طور خاص ، هنگامی که شما یک URL ایجاد می کنید که شامل کلمات کلیدی مهم باشد ، موضوعی که این صفحه خاص پوشش می دهد ، حتی بیشتر آشکار می شود.

هر دو موتور جستجو و کاربران می توانند به URL نگاه کنند و با دانستن موضوع یک صفحه خاص احساس اطمینان کنند. این می تواند کاربران را ترغیب کند تا از SERP به این نتیجه خاص کلیک کنند و بازدید شما را افزایش دهد.

مرحله 6: برچسب های عنوان را بهینه کنید
برچسب عنوان در نتیجه موتور جستجو در زیر URL اما در بالای توضیحات متا ظاهر می شود.

برچسب عنوان اطلاعاتی درباره محتوای صفحه شما را در اختیار کاربرانی قرار می دهد که به صفحه نتایج نگاه می کنند. این کاربران به دنبال برچسب عنوان هستند تا بهتر تعیین کنند که آیا محتوای شما پاسخگوی نیازهای آنها است. بنابراین ، یک برچسب عنوان قوی که حاوی کلمات کلیدی مهمی باشد ، کلیک و بازدید بیشتر را تشویق می کند.

مرحله 7: اضافه کردن و بهبود توضیحات متا
توضیحات متا یا متا تگ به توضیحات مختصری که در زیر URL و عنوان صفحه در SERP پیدا شده است ، هنگامی که سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود ، اشاره دارد. این توضیحات اطلاعات بیشتری در مورد محتوایی که در صفحه دارید ارائه می دهد. وقتی کلمات کلیدی در توضیحات شما با جستجوهایی که این کاربر خاص انجام می دهد همخوانی خوبی داشته باشند ، این نشان می دهد که صفحه شما حاوی اطلاعات مربوط به آنها است.

شرح متا را به عنوان فرصتی برای تبلیغ صفحه خود به کاربر در نظر بگیرید. t بسازید

او قابل اجرا است و آنها را تشویق می کند تا روی سایت شما کلیک کنند.

مرحله 8: بازنگری و نوشتن محتوای SEO در صفحه
الگوریتم Google ثابت نیست ، زیرا به طور منظم تغییر می کند تا هدف جستجوی کاربر و روشهای جستجوی جدید مانند جستجوی صوتی را بهتر نشان دهد. از آنجا که الگوریتم تغییر می کند ، مارک ها نیز باید تمایل داشته باشند که به طور مرتب اقدامات SEO خود را تغییر دهند تا با آن نیازها همسو شوند.

مرتباً از مطالب گذشته خود بازدید کرده و به دنبال راه هایی برای بهبود آن باشید. با استفاده از جستجوگر جستجوگر SEO در صفحه ، شما می توانید لیست اطلاعات را راحت تر کنید و اطمینان حاصل کنید که به نکات مهم توجه کرده اید.

اگرچه به خاطر داشته باشید که حتی اگر الگوریتم تغییر کند ، هدف ارائه محتوای با کیفیت به کاربران تغییر نمی کند.

مرحله 9: افزودن و بهینه سازی تصاویر
مشتریان از تصاویر قدردانی می کنند و با نشان دادن علائم بالاتری از تعامل ، پاسخ می دهند. بر افزودن تصاویری که محتوای شما را بالا می برند ، تمرکز کنید ، از جمله مواردی که می توانید خود ایجاد کنید و آنچه را که در یک صفحه خاص بحث می کنید منعکس می کند.

تصاویری که انتخاب می کنید نیز باید بهینه شوند. این یعنی:

اطمینان حاصل کنید که آنها با استفاده از راهکارهایی مانند کاهش اندازه پرونده و اجرای بارگذاری تنبل ، به سرعت بارگیری می شوند.

ایجاد برچسب های عالی alt که به موتور جستجو می گوید تصویر چیست تا گوگل بتواند آن را به عنوان یک محتوای با ارزش در سایت شما ببیند. متن alt همچنین به افراد کم بینا در استفاده از سایت کمک می کند ، اطمینان حاصل کند که آنها می توانند از محتوای شما کاملاً قدردانی کنند.

انتخاب عناوین و نام پرونده برای تصاویر خود که نشان دهنده تصویر و کلمات کلیدی است که می خواهید در محتوا ترکیب کنید.

مرحله 10: برای تعامل کاربر بهینه سازی کنید
محتوای صفحه شما باید خواننده را جلب کند تا تعامل وی را افزایش دهد. شما می خواهید زمان سکونت آنها را در سایت بهبود بخشید و در عین حال نرخ گزاف گویی خود را کاهش دهید. این عوامل به Google نشان می دهد که مشتریان از محتوای شما قدردانی می کنند. این همچنین پایه و اساس رابطه با این بازدید کننده خاص را ایجاد می کند ، که امیدوارم به یک پیشرو تبدیل شود.

در صفحه خود ، می توانید محتوایی ایجاد کنید که باعث افزایش مشارکت در موارد زیر شود:

استفاده از عناوین واضح که موضوع هر بخش از محتوای شما را نشان می دهد تا خوانایی را افزایش دهد.

استفاده از گلوله و لیست برای اسکن آسانتر مطالب.

گنجاندن ویدیو در محتوای شما.

ایجاد تماس های عملی (CTA) مرتبط که کاربران را به کلیک و دسترسی به محتوای دردار ترغیب می کند.

داشتن یک طرح تمیز و واضح که کاربران را از محتوای شما منحرف نکند.

الگوریتم رتبه بندی گوگل

برای هر جستجو یا کلمه کلیدی خاصی، گوگل باید بررسی کند که کدام وب سایت ها را در نتایج خود نشان دهد و هدف آن ارائه مرتبط ترین و مفیدترین نتایج در سریع ترین زمان ممکن برای کاربر است. گوگل آشکارا اعلام کرده است که از بیش از 200 فاکتور در مورد هر صفحه وب استفاده می کند تا مشخص کند که آیا آن را در نتایج خود نشان دهد یا نه، کدام مکان را نشان دهد و چه چیزی را برای آن نشان دهد.

یکی از عوامل مهم در تعیین اینکه آیا یک وب سایت باید ظاهر شود یا خیر، مرتبط بودن آن است که محاسبه میزان مرتبط بودن یک صفحه با درخواست وارد شده است. یک مثال از ارتباط این است که محتوای (کلمات) در صفحه وب سایت چقدر با کلمات وارد شده توسط جستجوگر مطابقت دارد. عامل مهم دیگر، اعتبار صفحه وب است.

پس از انتخاب سایت هایی که به پرس و جو مرتبط هستند، سپس گوگل باید تعیین کند که آنها به چه ترتیبی نشان داده می شوند یا به چه ترتیبی باید رتبه بندی شوند. برنامه گوگل برای انتخاب و رتبه بندی وب سایت هایی که در نتایج آن ظاهر می شوند معمولاً به عنوان الگوریتم رتبه بندی گوگل یا “الگو” نامیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست