جایگاه صفر گوگل چیست؟

موقعیت صفر، که به عنوان یک قطعه برجسته نیز شناخته می شود، اطلاعاتی است که گوگل در بالای نتایج جستجو ارائه می دهد. این اطلاعات بیشترین پاسخ را به سوال مطرح شده توسط کاربر می دهد. از زمان پیدایش موتورهای جستجو، همه ما جایگاه ارگانیک شماره 1 را در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل دنبال کردیم. اما در چندین سال گذشته، گوگل نتایج را بالاتر از آن نقطه و حتی بسیار فراتر از تبلیغات، در پاسخ‌های فوری، تکه‌های برجسته، تعاریف و موارد دیگر قرار داده است. ما به همه این محتوای جدید املاک و مستغلات، موقعیت صفر می گوییم.

به عنوان مثال ما کلمه type of seo را جستجو کردیم و گوگل نتیجه زیر را نمایش داد.

موقعیت صفر در گوگل چیست؟

آنها اطلاعات مربوط به پرس و جو را ارائه می دهند و به طور کلی در صفحه نتایج مستقیماً به سوال کاربر پاسخ می دهند. اما ممکن است از خود بپرسید که چرا مایلید این اطلاعات را قبل از کلیک افراد بر روی صفحه شما ارائه دهید و مزایای قطعه ویژگی ها چیست.

موقعیت صفر گوگل چیست؟

موقعیت صفر در حال حاضر اشکال مختلفی دارد و گوگل هر روز انواع جدیدی را آزمایش می کند. نمودارهای دانش، کاروسل ها، تعاریف و بسته های محلی همگی در حال حاضر موقعیت صفر را اشغال می کنند. با این حال، این کادرهای Featured Snippets و People Also Ask هستند که باید مرکز استراتژی موقعیت صفر شما را اشغال کنند.

محتوای صفر گوگل از کجا می آید؟

مهمترین چیزی که در مورد موقعیت صفر باید بدانید این است که محتوا از صفحات فهرست شده در نتایج ارگانیک سنتی در صفحات نتایج موتور جستجو آمده است.

اگر محتوای شما در حال حاضر در صفحه اول در رتبه بالایی قرار دارد، شما آماده هستید که موقعیت صفر را تصاحب کنید. به طور معمول، فرصت‌های قطعه ویژه از نتایج جستجوی ارگانیک در موقعیت‌های 2 تا 4 به دست می‌آیند. بنابراین ممکن است حتی نیازی نباشد که برای شکستن موقعیت صفر در Google شماره 1 باشید.

چرا باید در موقعیت صفر رتبه بندی شویم؟

اگرچه پاسخ دادن به یک سوال مستقیم در صفحه نتایج به نظر می رسد برخلاف تلاش شما در سئو باشد ، اما دریافت قطعه های ویژه محتوای شما می تواند میزان بازدید ارگانیک وب سایت شما را افزایش دهد. اگر چه برای برخی از سوالات پس از رسیدن کاربر به جوابش، ممکن است روی لینک سایت شما کلیک نکند ، اما برای رسیدن به پاسخ دقیق تر ممکن است کاربر کلیک کند. در مطالعه اخیر HubSpot ، آنها 114٪ افزایش CTR را برای نتایج قطعه برجسته در موقعیت صفر را شاهد بودند.

انواع مختلف از قطعه ویژه وجود دارد؟

اگر چه قطعه های برجسته به طور کلی به پرسش ها پاسخ می دهند ، این همه چیز نیست و در رتبه صفر نتایج مختلفی را مشاهده خواهید کرد. چهار نوع اصلی از نتایج قطعه برجسته وجود دارد ، اما نسخه های مختلف نیز در این موارد وجود دارد. چهار نوع اصلی شامل پاراگراف ، لیست ، جدول و یوتیوب است. تا کنون متداول ترین آن پاراگراف بوده است.

اگرچه قطعه های پاراگراف متداول ترین موارد هستند ، اما استفاده از لیست در محتوای شما راهی عالی برای کمک به شما برای کسب رتبه صفر. است. داشتن محتوای مختلط همچنین به شما شانس بیشتری برای رتبه بندی می دهد زیرا Google ممکن است یک پاراگراف یا یک لیست را برای رتبه بندی انتخاب کند ، یا حتی هر دو هیچ محدودیتی برای اینکه چند قطعه از یک محتوا ایجاد کند وجود ندارد.

چگونه وارد بخش های ویژه می شوید؟

اولین قدم برای ورود به قسمت های ویژه این است که موضوعات کلیدواژه خود را در نظر بگیرید. برای چه کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید؟ در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید؟ هنگامی که موضوعات کلیدواژه خود را تعیین کردید، سؤالاتی را که افراد می پرسند و مرتبط با موضوعات شما می پرسند را بیابید.

به عنوان مثال، اگر ماهیتابه می فروشید، احتمالاً در طول تاریخ می خواستید برای کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو رتبه بندی کنید، مانند:

بهترین ماهیتابه
ماهی تابه برای فروش
برای استراتژی با هدف فروش فوری، این کلمات کلیدی منطقی هستند. با این حال، برای یک استراتژی موقعیت صفر، شما باید فراتر از این کلمات کلیدی حرکت کنید و روی سوالاتی که افراد می پرسند تمرکز کنید، مانند:

چه ماهیتابه ای سالم است؟
ماهیتابه ها چگونه ساخته می شوند؟
آیا ماهیتابه ها می توانند در ماشین ظرفشویی بروند؟
این سؤالات را در گوگل قرار دهید و هر کدام یک قطعه برجسته را برمی‌گردانند. هنگامی که لیستی از سوالاتی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید تهیه کردید، می توانید محتوایی را برای پاسخ به آن سوالات توسعه دهید.

چگونه محتوای خود را برای قطعه های ویژه بهینه کنیم؟

محتوای شما باید در صفحه اول گوگل رتبه بندی شود تا در قطعه برجسته نمایش داده شود. بنابراین باید برای بهینه سازی محتوای خود وقت بگذارید. اولین قدم این است که نگاهی به آنچه که در حال حاضر برای سوالات هدف شما در رتبه بالایی قرار دارد بیندازید. آیا قطعات برجسته و نتایج صفحه اول به صورت یک لیست هستند؟ یک فرآیند؟ یک پست وبلاگ؟ مدت آنها چقدر است؟ شامل چه کلمات کلیدی می شوند؟

تجزیه و تحلیل نتایج برتر برای پرس و جوی هدف شما می تواند بینش خوبی در مورد نحوه قالب بندی محتوای خود به شما ارائه دهد تا گوگل رتبه بالایی به آن بدهد.

هنگامی که محتوای خود را می نویسید، به اصول سئو باز می گردد. اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه و توضیحات متا خود را بهینه کرده اید. محتوای جدید خود را در نقشه سایت XML قرار دهید و محتوا را در کنسول جستجو واکشی کنید. محتوای جدید خود را در استراتژی ساخت لینک خود بگنجانید.

به یاد داشته باشید، سئو به زمان نیاز دارد و یک استراتژی موقعیت صفر یک شبه نتیجه ای نخواهد داشت. اما هرچه بیشتر بر تولید محتوا برای پاسخ به سؤالات خاص کاربران تمرکز کنید، دنیای کلمات کلیدی شما بزرگتر خواهد شد و گوگل شما را به عنوان یک مرجع در فضای شما بیشتر خواهد دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست