داشتن یک برنامه واضح در بازاریابی دیجیتال مهم است.

از این گذشته، اگر مسیری عینی برای رسیدن به هدف خود نداشته باشید، نمی توانید به اهداف خود برسید.

نقشه کلمات کلیدی (keyword mapping) یکی از اشکال برنامه ریزی است که شناسایی کلمات کلیدی خاص را آسان تر می کند و تعیین می کند که در کجای وب سایت شما باید بروند.

این فرآیند فوق‌العاده ساده است، اما اجرای آن به کمی زمان و تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیاز دارد.

با این حال، نتیجه نهایی، یک وب سایت منسجم است که رتبه بندی بالا در SERP ها را آسان تر می کند و به مخاطبان هدف شما محتوای آموزنده و جذابی را که به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

حتی می توانید بگویید که این سنگ بنای واقعی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

آیا آماده‌اید در مورد نقشه کلمات کلیدی و نحوه انجام آن بیشتر بدانید؟


نقشه کلمات کلیدی چیست؟

نقشه کلمات کلیدی چیست؟


نقشه کلمات کلیدی تحقیق و برنامه ریزی برای کلمات کلیدی و عبارات طولانی است که در یک وب سایت وجود دارد.

این بخش مهمی از فرآیند تولید محتوا است، زیرا تعیین بهترین مکان‌ها برای گروه‌بندی کلمات کلیدی معنایی را آسان‌تر می‌کند، به نحوی که منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، نقشه کلمات کلیدی راهی عالی برای یادآوری اینکه چه عباراتی در کدام بخش از صفحه شما استفاده می شود است و به تیم کپی رایتینگ شما کمک می کند تا موضوعات را به طور مؤثرتر تنظیم کنند.

در واقع، احتمالاً حتی می‌توانید بگویید که طرح کلمات کلیدی شما مانند نقشه گنج برای یافتن موقعیت‌های مورد علاقه صفحه اول در SERP است.

به طور معمول، نقشه های کلمات کلیدی شامل یک کلمه کلیدی متمرکز برای موضوع اصلی صفحه و چندین کلمه کلیدی فرعی برای پشتیبانی است.

اکثر اسناد همچنین جنبه‌هایی از صفحه را پوشش می‌دهند، مانند عنوان صفحه، توضیحات متا، و نمای کلی آنچه که خود صفحه باید پوشش دهد.

در حالی که هیچ قالب مشخصی برای ایجاد نقشه کلمات کلیدی وجود ندارد، اکثر بازاریابان دیجیتال به سادگی یک صفحه گسترده با این اطلاعات تنظیم می کنند و در صورت لزوم در طول فرآیند تولید محتوا به آن مراجعه می کنند.

مزایای نقشه کلمات کلیدی چیست؟


وقتی نوبت به بازاریابی محتوا می‌رسد ، نمی‌توانید فقط انتظار داشته باشید که پست یا مقاله قدیمی وبلاگ بنویسید و انتظار داشته باشید که بلافاصله ترافیک ارگانیک به وب‌سایت شما وارد کند.

در عوض، شما باید یک استراتژی و ساختار سازمانی داشته باشید که برای نیازهای شما مناسب باشد.

در اینجا چند مورد از مزایای اصلی نگاشت کلمات کلیدی آورده شده است:

کلمات کلیدی شما را مرتب نگه می دارد


همانطور که احتمالا قبلاً می توانید بگویید، نگاشت کلمات کلیدی برای فرآیند تولید محتوا بسیار مهم است.

نه تنها به شما این امکان را می دهد که کلمات مختلف را در مورد اینکه کدام یک از آنها اصلی و کدام فرعی هستند تنظیم کنید، بلکه شما را از عبور بیش از حد از بخش های دیگر وب سایت خود باز می دارد.

از محتوای تکراری جلوگیری می کند


وقتی نقشه کلمات کلیدی دارید، کل تیم شما بر اساس کلمات کلیدی هماهنگ کننده موضوعات خاص می‌دانند به کجا می‌روند.

به همین ترتیب، این شما را از ایجاد صفحات محتوا که یک موضوع خاص را کپی می‌کنند یا با یکدیگر در SERP برای موقعیت یکسان رقابت می‌کنند، باز می‌دارد

اساساً سازماندهی کلمات کلیدی از کار اضافی بدون هیچ سود واقعی جلوگیری می کند.

این به شما کمک می کند حفره هایی را در بازاریابی محتوای خود مشاهده کنید


آیا تا به حال حجم زیادی از محتوا را در وب سایت خود نوشته و انتشار داده اید تا متوجه شوید که موضوع بزرگی را که کاملاً فراموش کرده اید پوشش دهید را از دست داده اید؟

اگر نقشه کلمات کلیدی داشته باشید، این اتفاق نمی افتد.

درعوض، همه موضوعات مختلف خود را خواهید دید که به طور منظم سازماندهی شده اند و می توانید مناطقی را که در آن شکاف ها یا حفره هایی وجود دارد، پیدا کنید.

ارتباط با انتظارات نوشتن محتوا را آسان‌تر می‌کند


چه در حال استخدام یک کپی‌رایتر خارجی باشید و چه از تیم داخلی خود استفاده کنید، نقشه کلمات کلیدی کمک می‌کند تا انتظارات محتوا را آسان‌تر به اشتراک بگذارید.

به عنوان مثال، دانستن پیش از موعد موضوع اصلی، کلیدواژه اصلی و کلیدواژه های فرعی تضمین می کند که پیش نویس شما بر روی همان لحن و ساختاری که به دنبال آن هستید متمرکز است.

چگونه نقشه کلمات کلیدی را انجام دهیم؟


اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسد، فرآیند نقشه کلمات کلیدی در واقع نسبتاً ساده است.

تنها نقطه ضعف این است که در ابتدا کمی زمان بر است.

با این حال، توانایی داشتن تمام اطلاعات محتوای خود در یک مکان مرکزی، در واقع باعث صرفه جویی در تلاش شما می شود، که قطعا یک امتیاز است.

در اینجا یک راهنمای سریع در مورد نحوه رسیدگی به این فرآیند آورده شده است:

مرحله اول: نرم افزار اکسل خود را تنظیم کنید


اولین قدم واقعی در ایجاد یک نقشه کلیدواژه جامد، تنظیم اکسل است.

این بسته به اولویت شما می تواند اکسل یا سندنگار گوگل باشد، اما اگر می خواهید اعضای تیم با هم همکاری کنند، ما دومی را توصیه می کنیم.

شامل سرفصل هایی برای موارد زیر است:

شناسه صفحه
یک یادآوری سریع از موضوع صفحه شما.

URL
آدرس صفحه پس از انتشار.

عنوان صفحه
عنوان غنی از کلمه کلیدی برای صفحه.

تگ H1
اولین تگ عنوان استفاده شده در قطعه شامل کلمه کلیدی اصلی شما.

کلیدواژه اصلی
کلمه کلیدی تمرکز شما برای کل صفحه.

کلمات کلیدی فرعی
هر کلمه کلیدی فرعی، از جمله نسخه های معنایی کلمه کلیدی اصلی.

خلاصه متن
یک یا دو جمله کوتاه در مورد آنچه که صفحه قرار است درباره آن باشد.

بسته به اینکه در حال نقشه‌برداری از یک وب‌سایت موجود یا ایجاد یک وب‌سایت جدید هستید، ممکن است به بخش‌هایی نیاز داشته باشید که نشان دهد موارد فعلی چیست و کجا پیشنهاد می‌کنید تغییرات بهینه‌تری ایجاد کنید.

مرحله دوم: تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید


در مرحله بعد، زمان آن فرا رسیده است که در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید .

نحوه تکمیل این فرآیند به شما بستگی دارد، اما مطمئن شوید که عناصری مانند حجم کلی جستجو و دشواری کلمه کلیدی را در نظر می گیرید.

یک سند اکسل را در نقشه کلیدواژه موجود خود قرار دهید تا این موارد را با هم مرتب کنید.

سپس تصمیم بگیرید که کدام موضوعات به اندازه کافی مشابه هستند که در نهایت در یک صفحه قرار گیرند.

اینها می توانند انواعی از یک سوال یا اصطلاح باشند، آنهایی که زاویه یکسانی را برای جایگاه شما تعریف می کنند، یا هر چیزی که منطقی تر است.

قبل از ادامه روند، آنها را با هم گروه بندی کنید.

مرحله سوم: کلمات کلیدی خود را مرتب کنید


اکنون زمان آن است که در نهایت کلمات کلیدی خود را مرتب کنید.

تصمیم بگیرید که کدام یک در چه صفحاتی می روند و آنها را به صفحه گسترده نگاشت کلیدواژه اولیه اضافه کنید.

یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید و از آن برای ایجاد عنوان صفحه، توضیحات متا، تگ H1 و سایر عناصر استفاده کنید.

پر کردن فیلدهای هر صفحه را به پایان برسانید تا مطمئن شوید که هر کدام با بقیه در طرح کلی متفاوت است.

در صورت تمایل، می توانید صفحات مرتبط را برای پیوند داخلی و سیلو کردن محتوا نیز یادداشت کنید .

مرحله چهارم: ایجاد محتوا و انتشار


در نهایت، باید ادامه دهید و محتوایی را که در نقشه کلمات کلیدی خود مشخص کرده اید ایجاد کنید.

این زمانی است که شما واقعاً مزایای تلاش خود را می بینید و متوجه خواهید شد که چرا کل فرآیند برای موفقیت شما با SEO و ترافیک ارگانیک بسیار مهم است.

چرا نقشه کلمات کلیدی هرگز تمام نمی شود؟


توجه به این نکته مهم است که پس از تکمیل نقشه کلمات کلیدی خود، بعداً به کار بر روی آن خواهید پرداخت.

چرا؟ فرآیند نگاشت کلمات کلیدی هرگز به طور کامل متوقف نمی شود.

در عوض، صفحه‌گسترده شما چیزی است که بسته به تقویم تحریریه‌تان به صورت هفتگی یا ماهانه به آن اضافه می‌کنید .

همانطور که وب سایت خود را بزرگتر و بزرگتر می سازید، باید به طرح کلی خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که به هیچ وجه محتوا را تکرار نمی کنید.

به همین ترتیب، تیم شما می‌خواهد دوباره بررسی کند تا ببیند آیا برخی از کلمات کلیدی که ماه‌ها یا سال‌ها پیش استفاده کرده‌اید هنوز مرتبط هستند یا خیر.

گاهی اوقات، بعداً با تغییر روندها و نیاز به تغییر محتوا و نقشه خود ، می توانید اصطلاحات رتبه بندی بهتری را پیدا کنید .

جمع بندی: نقشه کلمات کلیدی برای نتایج بهتر سئو


ایجاد یک نقشه کلمات کلیدی برای محتوای خود یک راه عالی برای منظم نگه داشتن همه چیز، جلوگیری از همنوع خواری کلمات کلیدی و اطمینان از اینکه کل تیم شما از نظر آنچه در هر صفحه از وب سایت شما می رود در یک مسیر قرار دارند.

با صرف زمان اضافی برای تکمیل یکی از این اسناد، بعداً در تلاش خود صرفه جویی خواهید کرد و می توانید نتایج کلی بهتری در سئو کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید