بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب و حفظ مخاطب از طریق ایجاد و به اشتراک گذاری مقالات، ویدیوها، پادکست ها و سایر رسانه های مرتبط استفاده می شود. این رویکرد متخصص بودن شما را نشان می دهد، آگاهی از برند را ارتقا میدهد، و کسبوکار شما را در ذهن نگه میدارد .
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا توسعه و توزیع محتوای مفید و مرتبط ( وبلاگ ها، خبرنامه ها، مقالات سفید، پست های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، ویدئوها و موارد مشابه) برای مشتریان فعلی و بالقوه است. زمانی که این محتوا به درستی ایجاد شود، تخصص را منتقل می کند و به وضوح نشان می دهد که یک شرکت برای افرادی که به آنها می فروشد ارزش قائل است.
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
بازاریابی محتوا تاکتیکی است که کارایی آن ثابت شده است. همچنین، مزیت رقابتی را فراهم می کند. نگاهی به آنچه داده ها در مورد بازاریابی محتوا می گویند:
- کسب و کارهایی که وبلاگ دارند 67 درصد بیشتر از سایر شرکت ها سرنخ می گیرند.
- چهل و هفت درصد از خریداران قبل از تعامل با نماینده فروش، 3 تا 5 محتوا را مشاهده می کنند.
- شرکتهایی که از بازاریابی محتوا استفاده میکنند، تقریباً 30 درصد نرخ رشد بالاتری نسبت به
- کسبوکارهایی دارند که از آن استفاده نمیکنند.
- هفتاد و دو درصد از بازاریابان B2B می گویند بازاریابی محتوا باعث افزایش تعامل و تعداد سرنخ هایی می شود که تولید می کنند.
بازاریابی محتوا چگونه کار می کند؟
کسبوکار شما میتواند از بازاریابی محتوا برای جذب سرنخها استفاده کند ، زمانی که شخصی در حال تحقیق در مورد خرید است، محصول یا خدمات شما را مورد بررسی قرار می دهد و پس از بررسی احتمال اینکه محصول شما را خریداری کند زیاد است. .
برای استفاده موثر از آن، باید محتوای مناسب را در هر مرحله از چرخه فروش ارائه دهید.در اینجا نحوه استفاده شرکت ها از بازاریابی محتوا در هر مرحله از چرخه فروش برای تعامل و فروش آمده است.
مرحله آگاهی
در اولین مرحله از فرآیند فروش، محتوای شما باید بر روی دغدغه های اصلی مخاطبان تمرکز کند. نوشتن در مورد نکات دردناک، چالش ها و سوالات آنها بهترین شانس را برای درگیر شدن با آنها به شما می دهد. محتوا در مرحله آگاهی باید آموزشی و راهنمایی کننده باشد.
بهترین محتوا برای این مرحله: مقالات، پست های وبلاگ ، کتاب های الکترونیکی، ویدئوها ، خبرنامه ها
مثال ها:
- یک رستوران یک پست وبلاگی درباره نحوه برنامه ریزی یک منو برای جشن فارغ التحصیلی در بهار می نویسد.
- یک شرکت دوچرخهگردی ویدیوی کوتاهی با موضوع «3 راه برای انتخاب دوچرخهسواری مناسب» ایجاد میکند.
- یک شرکت معماری یک کتاب الکترونیکی به نام «سوالاتی که باید قبل از استخدام معمار پرسیده شود» ایجاد می کند.
مرحله بررسی
در مرحله بررسی، محتوا باید ترکیبی از اطلاعات مفید و بازاریابی را ارائه دهد. باید به خواننده آموزش دهد که به دنبال چه ویژگیها یا عملکردهایی باشد و چگونه ویژگیهای مختلف نیازهای آنها را برطرف میکند. البته، محتوای شما به کسب و کار شما مرتبط باشد.
بهترین محتوا برای این مرحله: کیس استادی، مقالات راهنما، ویدیوهای نحوه انجام کار و چک لیست ها
مثال ها:
- یک شرکت سیستم تلفن مبتنی بر فضای ابری چک لیستی با عنوان «8 روش برای بهبود خدمات مشتری تلفن شما» ایجاد می کند که ویژگی ها و عملکردهایی را که خدمات عالی به مشتریان را ممکن می کند، به تفصیل شرح می دهد.
- یک شرکت محوطه سازی کیس استادی در مورد “بزرگترین اشتباهاتی که اکثر مردم هنگام استخدام یک منظره ساز مرتکب می شوند” ایجاد می کند.
- یک شرکت پذیرایی، مطالعات موردی رویدادهای موفق را با تمرکز بر مزایایی که ارائه میکنند، ارائه میکند، مانند «چگونه آلرژیهای غذایی در رویداد بعدی خود را کنار بگذارید».
مرحله خرید
بازاریابی محتوا زمانی نقش مهمی ایفا می کند که مشتری بالقوه نزدیک به خرید باشد. در این مرحله، میتوانید روی فروش تمرکز کنید، تا زمانی که به دنبال این هستید که چرا بهترین انتخاب شما هستید، نه اینکه خدمات یا محصولات شما چقدر عالی هستند.
پیام اصلی شما در اینجا باید تخصص، دانش و مزایای متمایز کننده آنچه می فروشید باشد.
بهترین محتوا برای این مرحله: کیس استادی، محتوای تولید شده توسط کاربر، راهنمای خریدار، ویدئو محصول، گزارش تحقیق
مثال ها:
- یک شرکت مشاوره یک گزارش تحقیقاتی ایجاد میکند که ثابت میکند کسبوکارهایی که در
- برنامهریزی استراتژیک، ارزیابیهای افراد خارجی، و سایر خدمات (بر اساس خدماتی که ارائه میدهد) مشارکت دارند، رشد بیشتری را تجربه میکنند.
- یک آژانس طراحی ویدیوهای کوتاهی را ایجاد می کند که تنوع کار خود را در صنایع مختلف نشان می دهد تا تخصص متنوع خود را نشان دهد.
- یک مطب متخصص ارتودنسی بیماران را تشویق میکند تا در مورد تجهیزات پیشرفته و خدمات درجه یک خود توضیحاتی ارائه دهند.
چگونه با بازاریابی محتوا شروع کنیم؟
برای شروع بازاریابی محتوایی این مراحل را انجام دهید:
- مخاطبان خود را شناسایی کنید . برای ایجاد محتوا برای یک خواننده خاص، باید ایده روشنی از اولویت ها، چالش ها و ترجیحات آنها داشته باشید. اگر توضیحات مفصلی از بخش های مختلف خود دارید، 1 یا 2 تا را برای نوشتن انتخاب کنید. در غیر این صورت، قبل از شروع، پرسونای مخاطبین و مشتریان احتمالی خود را ایجاد کنید.
- فرمت های مناسب را تعیین کنید. قالب مناسب با مرحله ای از چرخه فروش که در حال تولید محتوا هستید را ایجائ کنید. ملاحظات مهم دیگر شامل این است که چه قالب هایی به بهترین وجه به شما کمک می کنند ارزش را به نمایش بگذارید.تصمیم بگیرید که چه کسی محتوا را بنویسد وآن را ویرایش و تصحیح کند . مخاطبان محتوای شما را بر اساس کیفیت آن قضاوت خواهند کرد. صرف نظر از اینکه چه کسی آن را ایجاد می کند، یک مصحح حرفه ای را استخدام کنید تا هر چیزی را قبل از انتشار آن مرور کند.
- نحوه توزیع را تعیین کنید . آیا محتوایی را در سایت خود پست می کنید، آن را برای مردم ایمیل می کنید یا برای یک رویداد چاپ می کنید؟ با «جایی» شروع کنید که میدانید مخاطبان شما احتمالاً آنجا هستند ، و قالبهایی را انتخاب کنید که منطقی هستند. به عنوان مثال، ارسال یک مقاله از طریق ایمیل منطقی است، یک چک لیست یا کاربرگ می تواند در رسانه های اجتماعی انتشار داده شود، و راهنمای خرید روش خوبی برای دادن یک پیشنهاد است.
- یک برنامه زمانی پایدار انتخاب کنید. هنگامی که خوانندگان هدف و قالب ها را شناختید، یک برنامه کوتاه مدت (3 تا 6 ماهه) برای تعداد محتوایی که می توانید ایجاد کنید، بر اساس بودجه و منابع خود تنظیم کنید. مدت زمانی را که برای ایجاد هر قسمت از محتوا طول می کشد را بررسی کنید تا بتوانید آن زمان را در برنامه خود قرار دهید .
سئو و رسانه های اجتماعی
سئو
بازاریابی محتوا یافتن کسب و کار شما را برای مشتریان بالقوه آسان می کند. یکی از راه هایی که این اتفاق می افتد استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است .
اطلاعات در مورد سئو بسیار زیاد است، اما برای شروع، روی چند روش مهم تمرکز کنید.
کلمات کلیدی را شناسایی کنید
کلمات کلیدی اساس کار شما در سئو هستند. این کلمات و عبارات بسیار مهم، عباراتی هستند که مشتری زمانی که به دنبال یک شرکت، محصول یا خدمات است، در موتور جستجو وارد می کند.
وقتی کلمات کلیدی مناسبی را در محتوای خود بگنجانید، ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد . بهترین کلمات کلیدی عبارتند از:
زبان ساده: زبانی که مخاطب شما برای توصیف نقاط درد و نیازهای خود استفاده می کند
مرتبط: کلمات کلیدی که با تخصص، محصولات و خدماتی که ارائه می کنید مطابقت دارند
خاص: ترکیبی از تمرکز، تخصص صنعت، نقاط درد آینده و سایر جزئیات مرتبط
سئو به گونه ای تکامل یافته است که موفقیت جستجو تا حدی به این بستگی دارد که محتوای شما به آنچه که وعده داده عمل می کند. موتورهای جستجو کپی محتوا را بررسی میکنند، ارتباط آن را ارزیابی میکنند و تعیین میکنند که آیا آن چیزی را که عنوان وعده میدهد انجام میدهد یا خیر.
به دلیل اهمیتی که موتورهای جستجو برای کپی دارند، استفاده از کلمات کلیدی در سرتاسر محتوای شما مهم است. از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:
روی 1 تا 2 کلمه کلیدی تمرکز کنید. با نوشتن در مورد آنچه برای مشتریان بالقوه شما مهم است و فقط بر روی چند عبارت کلیدی تمرکز کنید، از “کیوورد استافینگ” خودداری کنید.
از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید. موضوع مقاله را واضح و روشن بیان کنید.
از کلمات کلیدی در کل استفاده کنید. راهی برای ترکیب طبیعی کلمات کلیدی خود در محتوای خود پیدا کنید.
رسانه های اجتماعی
هنگامی که محتوا را ایجاد کردید، وقت آن است که آن را پروموت کنید. آن را در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، لینکداین ، یوتیوب ، توییتر منتشر کنید.
شما می توانید این کار را از طریق 3 مرحله انجام دهید:
- روی کانال های با پتانسیل بالا تمرکز کنید. بهترین رسانه های اجتماعی برای شما آنهایی هستند که مخاطبان شما به آنها مراجعه می کنند. کانالهای بزرگ و محبوب و همچنین کانالهای کوچکتر متمرکز بر صنعت را در نظر بگیرید که احتمالاً شما را با مشتریان بالقوه مرتبط میسازند. از مخاطبان خود بپرسید که چه کانال هایی را ترجیح می دهند و یک لیست قابل مدیریت بر اساس ترجیحات آنها ایجاد کنید.
- کپی خود را متناسب با کانال بسازید. هر کانال رسانه اجتماعی دارای سطحی از حرفه ای بودن در مقابل سرگرمی، صدای پذیرفته شده و سایر جزئیات است. قبل از نوشتن پست برای یک کانال، مدتی را صرف بررسی پست ها کنید تا با این جزئیات آشنا شوید. سپس، به پست های خود مقداری از روحیه شرکت خود را بدهید.
- روش خود را آزمایش و اصلاح کنید. یک تلاش برنده برای تبلیغ رسانه های اجتماعی شامل آزمون و خطا است. پاسخها را از کانالهای مختلف برای کمیت و کیفیت پیگیری کنید. درگیریهای با پتانسیل کمتر ممکن است به معنای مناسب بودن کانال باشد، در مقابل تعداد زیادی کلیک که هرگز به مخاطب تبدیل نمیشوند.
نتیجه گیری
اجازه دهید تخصص و ارزش منحصر به فرد شما با ایجاد محتوا برای جذب، تعامل و فروش بدرخشد. با برنامه ریزی منظم و بازاریابی محتوا، می توانید به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید و وفاداری به برند خود را القا کنید .