قبل از شروع بهینه سازی سایت خود، مهم است که انواع مختلف سئوی موجود در کسب و کار خود را بشناسید. این شامل تکنیک های خوب و بد است. درک این استراتژیها و تکنیکهای مختلف به شما کمک میکند کمپینی ایجاد کنید که نتایج ارگانیک بهتری را برای کسبوکار شما به ارمغان میآورد.
در این صفحه، چهار نوع سئو و چهار تکنیک مرتبط با سئو را نیز پوشش خواهیم داد.
4 نوع اصلی سئو
هنگامی که در حال توسعه کمپین سئوی خود هستید، مهم است که انواع مختلف سئوی کسب و کارتان را بشناسید و مطمئن شوید که نوع سئویی را که انتخاب کنید که بهترین نتایج ممکن را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.
در اینجا چهار نوع اصلی از تکنیک های سئو وجود دارد که با آنها آشنا خواهید شد:
1. سئو کلاه سفید
تکنیک های سئو کلاه سفید بهترین راه برای بهبود رتبه سئو در طول زمان و بهینه سازی آن است. این ها تاکتیک هایی هستند که گوگل به شما توصیه می کند برای کمک به رتبه بهتر سایت خود در نتایج استفاده کنید. آنها از دستورالعمل های موتور جستجوی گوگل پیروی می کنند و نتایج مثبتی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورند.
این تکنیک ها عبارتند از:
ایجاد محتوای باکیفیت: محتوای با کیفیت بالا سرنخ های ارزشمندی را به صفحه شما می آورد که به کسب و کار شما علاقه مند هستند. این به بهبود رتبه شما کمک می کند تا به ترافیک علاقه مند بیشتری برسید. شما می توانید انواع مختلفی از محتوای مرتبط با صنعت، از جمله وبلاگ، کتاب الکترونیکی، ویدئو و اینفوگرافیک ایجاد کنید.
بهینه سازی HTML: بهینه کردن کد های سایت به عملکرد بهتر سایت شما کمک می کند. این شامل اقداماتی مانند پاک کردن کدهای نامرتب، حذف فضای خالی، و کاهش متن غیر ضروری است. این به عملکرد بهتر سایت شما کمک می کند.
اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی : رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. شما می توانید تعامل وب سایت خود را افزایش دهید و منجر به هدایت ترافیک به سایت خود شوید. این به شما کمک می کند تا رتبه خود را بهبود ببخشید.
کاربرپسند کردن سایت : اگر می خواهید سرنخ ها را در سایت خود نگه دارید، باید کاربرپسند باشد. این به معنای ایجاد یک طراحی جذاب ، یک منو با ساختار مناسب و جذاب کردن سایت شما با عکس ها و فیلم ها است.
تکنیک های سئو کلاه سفید زمان می برد تا نتایج حاصل شود. با این حال، ارزش آن را دارد. شما رشد پایداری خواهید داشت و به عملکرد بهتر سایت خود در نتایج جستجو ادامه می دهید.
اگر هر بار که گوگل الگوریتم خود را به روز می کند، رتبه سایت شما تحت تأثیر قرار می گیرد، متوجه خواهید شد که آیا تکنیک های سئو کلاه سفید را به درستی انجام می دهید یا خیر. هنگامی که تکنیک های سئو کلاه سفید را به درستی تمرین می کنید، ممکن است با تغییر الگوریتم، رتبه خود را کاهش دهید. این نشان نمی دهد که شما از تکنیک های بد استفاده می کنید، بلکه نشان می دهد که شما از تکنیک های کلاه سفید به درستی استفاده می کنید و نیاز به بهینع سازی دارید.
بهینه سازی کمی زمان می برد، اما به راحتی می توانید سایت خود را به درستی به مسیر درست برگردانید. تکنیک های سئو کلاه سفید بهترین راه برای بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجو برای مدت طولانی است.
2. سئو کلاه سیاه
تکنیک های سئو کلاه سیاه از الگوریتم های جستجو برای کسب رتبه های بالاتر استفاده می کنند.
برخی از کسب و کارها از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند زیرا نتایج سریعی را به همراه دارند. مردم خواهان ارضای فوری و بدون انجام دادن کار زیاد هستند. اما نقطه ضعف این است که سئو کلاه سیاه در درازمدت به کسبوکارها آسیب میزند.
تاکتیک های متعددی وجود دارد که در تکنیک های کلاه سیاه قرار می گیرند:
- لینک اسپم
- کیوورد استافینگ
- متن های مخفی
- استفاده از کلمات کلیدی نامربوط و ترند
- کپی کردن مطالب
- خرید لینک
اینها تنها چند تاکتیک است که شرکت ها برای بهینه سازی سایت خود از آنها استفاده می کنند. در حالی که این تاکتیک ها رتبه را بهبود می بخشند، اما دوام ندارند. گوگل این تکنیک ها را شناسایی می کند و اگر گرفتار شوید، سایت شما به شدت آسیب می بیند.
موتورهای جستجو کسب و کار شما را پنالتی می کنند و حتی سایت شما را از نمایش در نتایج جستجوی مرتبط حذف می کنند. از آنجایی که گوگل فقط میخواهد فقط نتایج جستجوی مرتبط تولید را نمایش دهد، افرادی را که از راه میانبر برای رسیدن به رتبهبندی بالا استفاده میکنند، جریمه میکند.
3. سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری حد وسط بین سئو کلاه سفید و سیاه است. این تکنیک برای سایت شما خیلی خوب نیست، اما به عنوان بد نیز شناخته نمی شود. بنابراین چرا این یک تاکتیک سئو کلاه خاکستری است زیرا در یک منطقه خاکستری قرار می گیرد.
این تکنیک های سئو توسط گوگل ممنوع نشده اند، اما روش قابل قبولی برای به دست آوردن سرنخ در نظر گرفته نمی شوند. تکنیک های سئو کلاه خاکستری خطرناک هستند، اما به عنوان “راه حل مقرون به صرفه” شناحته می شوند. شرکت هایی که تکنیک های سئو خاکستری را انحام می دهند هزینه های خود را کاهش می دهند زیرا از روش های مشکوک استفاده می کنند.
اینها تاکتیک هایی هستند که کسب و کارها برای بهبود عملکرد سایت خود در نتایج جستجو استفاده می کنند. تکنیک های سئو کلاه خاکستری کاملاً توسط گوگل ممنوع نشده اند، اما بهترین راه برای کمک به رشد سایت شما نیستند. این می تواند منجر به اثرات منفی شود که به جای کمک به کسب و کار شما، به آن آسیب می زند.
4. سئو منفی
سئو منفی یک موقعیت منحصر به فرد برای کسب و کار شما است. این کار توسط کسب و کار شما انجام نمی شود، بلکه شخص دیگری است. سناریوهای منفی سئو بین مشاغل و رقبای آنها را مشاهده خواهید کرد.
وقتی می بینید که یک کسب و کار از سئو منفی استفاده می کند، آنها سعی دارند به اعتبار رقبای خود آسیب برسانند. شرکت ها از تکنیک های کلاه خاکستری و سیاه برای آسیب رساندن به کسب و کار رقبا استفاده می کنند. آنها این تکنیک ها را برای کاهش رتبه کسب و کار پیاده سازی می کنند تا بتوانند رتبه خود را بهبود بخشند.
چند استراتژی وجود دارد که شرکت ها برای سئو منفی استفاده می کنند:
ساخت لینک های غیر طبیعی برای سایت رقیب
ارسال نظرات منفی
هک کردن وب سایت ها برای تغییر محتوا
هدف از سئو منفی آسیب رساندن به سایت های دیگر برای منافع شخصی است. کنترل این امر دشوار است زیرا شرکت های دیگر به سایت شما آسیب می رسانند. هنگامی که کمپین سئوی خود را اجرا می کنید، باید دائماً آن را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که هیچ گونه افزایش یا افت غیرمنتظره نداشته باشید.