آیا تا به حال جستجوی مبهم در گوگل انجام داده اید و از زمانی که موتور جستجو هنوز چنین نتایج دقیقی را ارائه می دهد شگفت زده شده اید؟ می توانید از رنک برین برای آن تشکر کنید.رنک برین در سال 2015 راه اندازی شد و اکنون بخشی ضروری از الگوریتم گوگل است.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا آنچه را که باید در مورد آن بدانید و چگونه می‌توانید برای آن بهینه کنید، توضیح دهید.


رنک برین (RANK BRAIN) چیست؟

رنک برین بخشی از الگوریتم گوگل است که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای درک بهتر هدف یک عبارت جستجو استفاده می کند. این درک می تواند مرتبط ترین نتایج جستجو را به کاربران نمایشض دهد.

این الگوریتم در سال 2015 در الگوریتم اصلی پیاده‌سازی شد و در ابتدا فقط برای 15 درصد جستجوهایی که قبلاً هرگز دیده نشده بود، استفاده شد. هنگامی که گوگل به آن اطمینان بیشتری پیدا کرد، آن را بخشی از هر جستجوی کاربر کرد.

بیایید بررسی کنیم که چگونه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به رنک برین کمک می کنند.

رنک برین چگونه کار می کند؟

رنک برین چگونه کار می کند

رنک برین داده های تجربه کاربر (UX) را در مورد نحوه تعامل کاربران با صفحات وب نمایش داده شده در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) جمع آوری می کند. این کار را با پیگیری معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR)، نرخ پرش، زمان در صفحه و موارد دیگر انجام می دهد.

در اینجا یک مثال سریع وجود دارد، فرض کنید کتاب را می فروشید. گوگل صفحه محصول شما را تجزیه و تحلیل می کند و شما را در رتبه 10 صفحه SERP برای عبارت جستجوی کتاب قرار می دهد. اما به جای اینکه 1 درصد از کلیک ها را به دست آورید (که میانگین رتبه شماره 10 است، فرض کنید)، 2 درصد را به دست می آورید. علاوه بر این، میانگین نرخ پرش برای صنعت شما 70 درصد است و صفحه شما 60 درصد دنبال می شود. رنک برین با توجه به معیارهای بالاتر از میانگین شما، شما را به جایگاه نهم می رساند. اگر به عملکرد بهتر از سایر صفحات و میانگین ها ادامه دهید، در رتبه بندی SERP به رشد خود ادامه خواهید داد.

با رنک برین، برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک، نیازی به تمرکز روی یک کلمه کلیدی ندارید. در واقع اگر این کار را نکنید بهتر است. اگر به جای یک کلمه کلیدی روی یک موضوع تمرکز کنید، ترافیک چندین کلمه کلیدی دم بلند را بدست می آورید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی به رایانه‌ها کمک می‌کند وقتی وظایفی مانند تصمیم‌گیری، ترجمه زبان و ادراک بصری را که به آنها محول می‌شود، درک کنند و مانند یک انسان عمل کنند.

گوگل همچنین اعلام کرده است که از چیزی به نام تطبیق عصبی استفاده می‌کند که یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به درک چگونگی ارتباط کلمات با مفاهیم کمک می‌کند.

اگرچه رنک برین و تطبیق عصبی ممکن است متفاوت باشند، اما آنها با هم کار می کنند تا بهترین نتایج را برای یک عبارت جستجو به ارمغان بیاورند.

یادگیری ماشینی

یادگیری ماشین اساساً توانایی یک ماشین برای یادگیری به تنهایی از داده هایی است که دریافت می کند.

اگر در حال حاضر از یک فیلتر ایمیل ناخواسته در صندوق پستی خود استفاده می کنید یا توصیه های فیلم در حساب Netflix شما ظاهر می شود، اینها نمونه هایی از یادگیری ماشینی هستند.

ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیزی است که رتک برن را به بخشی موثر از الگوریتم سوق می دهد.

رنک برین چقدر مهم است؟

با توجه به اینکه رنک برین برای جستجویی که در گوگل انجام می شود استفاده می شود، بسیار مهم است.

رنک برین اولین تلاش برای یادگیری ماشینی است و مسیر را برای آینده جستجو هموار می کند. با اجرای برخی از بهترین شیوه ها در حال حاضر، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای پیشرفت های مستمری که یادگیری ماشینی در طول زمان در نتایج جستجو ایجاد می کند، آماده است.

زمانی گوگل ادعا کرد که سومین فاکتور مهم رتبه بندی است . در حالی که ما مطمئن نیستیم که هنوز اعمال می شود، چیزی که می دانیم این است که رنک برین هنوز هم بخش بزرگی از نحوه ارائه نتایج جستجو توسط گوگل است.

پس آن برای تو به چه معناست؟ این بدان معناست که شما باید محتوا و سئو خود را ارتقا دهید. بیایید در ادامه نحوه انجام آن را بررسی کنیم.

بهینه سازی برای رنک برین

الگوریتم رنک برین گوگل

شما نمی توانید مستقیماً برای رنک برین بهینه سازی کنید. اما کاری که می توانید انجام دهید این است که محتوای خود را بهتر بهینه کنید.

رنک برین بر رتبه‌بندی سایت‌هایی متمرکز است که بهترین نتیجه برای درخواست کاربران داشته باشد. بنابراین وظیفه شما این است که مطمئن شوید محتوایی ایجاد می کنید که بتواند با آن نیازهای خاص کاربرن مطابقت داشته باشد.

در زیر چند راه وجود دارد که می توانید محتوای خود را برای رنک برین بهتر بهینه کنید.

  1. از زبان طبیعی استفاده کنید
    هنگام ایجاد محتوا، باید با لحنی طبیعی بنویسید که ممکن است هنگام صحبت کردن نیز از آن استفاده کنید.

این سبک نوشتن می تواند تفاوت بزرگی در کمک به رنک برین در درک محتوای شما ایجاد کند.

  1. هدف جستجو

کلمه کلیدی را که می خواهید در نتایج جستجو رتبه بگیرید را تایپ کنید و صفحات نتایج اول را بررسی کنید.

این صفحات رتبه بندی می شوند زیرا گوگل می داند که این نوع محتوایی است که کاربران براساس تعامل با نتایج به دنبال آن است.

  1. ارتباط را تقویت کنید
    وقتی هدف کلمه کلیدی را مشخص کردید، باید محتوا ایجاد کنید و آن را برای مطابقت با آن هدف بهینه کنید.

هر صفحه را بیشتر به عنوان یک “موضوع” در نظر بگیرید تا فقط یک کلمه کلیدی و آن را تا حد امکان جامع کنید.

در گذشته، ممکن است چندین پست در مورد یک موضوع نوشته باشیم تا بتوانیم هر کدام را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنیم. اما اکنون هدف این است که آن پست ها را در یک پست ترکیب کنیم و برای کلمات کلیدی و عبارات متعدد رتبه بندی کنیم.

وقتی پستی ایجاد می‌کنید که تمام تغییرات احتمالی یک موضوع را پوشش می‌دهد، در نهایت برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه‌بندی می‌کنید –که به معتبرتر شدن صفحه کمک می‌کند.

  1. بهبود نرخ کلیک (CTR)
    از آنجایی که رنک برین به نرخ CTR نتایج جستجوی شما نگاه می کند، نوشتن تگ های عنوان استثنایی و توضیحات متا بسیار مهم است.

استفاده از احساسات در عنوان یکی از بهترین راه ها برای افزایش این کلیک ها است. همچنین می توانید از اعداد، پرانتز یا پرانتز استفاده کنید تا عنوان خود را از بقیه متمایز کنید.

  1. کیفیت بیش از کمیت
    اگر تا زمانی که من در سئو بوده اید، باید نحوه مشاهده محتوا و استراتژی کلمات کلیدی را تغییر دهید.

روزهای نوشتن یک پست پیرامون یک کلمه کلیدی منفرد گذشته است. در گذشته ممکن است یک پست جداگانه برای عبارات «فروش بیشتر»، «فروش خود را افزایش دهید» یا «افزایش درآمد ماهانه» نوشته باشید تا بتوانید برای هر یک از این عبارات بهینه سازی کنید.

متأسفانه، این دیگر با رنک برین کار نمی کند.

ایجاد یک پست و به حداکثر رساندن محتوای مربوط به عبارت “دریافت فروش بیشتر” باید به رنک برین کمک کند تا بفهمد که با آن اصطلاحات دیگر مرتبط است.رنک برین ایجاد محتوای طولانی را که می تواند در مورد بسیاری از عبارات یا اصطلاحات بهینه شود، سودمندتر کرده است .

  1. مدت زمان ماندن کاربر روی صفحه(time on site)
    پس از ارائه نتایج جستجو، چگونه متوجه می شود که کدام نتایج خوب هستند؟

نشانه‌هایی وجود دارد که سیگنال‌های UX و صفحاتی را که تعامل بیشتری دارند دریافت می‌کند و آن‌ها را بالاتر می‌برد. اندازه‌گیری زمان کاربر در صفحه و اینکه آیا کاربر تعاملی داشته است است، دو عاملی هستند که احتمالاً مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از مواردی که برای بهبود این سیگنال های UX باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • متن را به پاراگراف های کوچک تقسیم کنید تا خواندن آن آسان باشد
  • از عناوین برای تقسیم محتوا به بخش ها استفاده کنید
  • یک پاراگراف مقدماتی جذاب ایجاد کنید تا کاربران به خواندن بیشتر علاقه مند شوند
  • از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید
  • در ابتدای مطالب به سوالات پاسخ دهید
  • محتوایی ایجاد کنید که به تمام سوالاتی که کاربر ممکن است در مورد موضوع داشته باشد پاسخ دهد


به همین دلیل است که مهمتر از همیشه وقت گذاشتن برای تولید محتوای عالی باعث می شود که کاربران در صفحه بمانند. هرچه بیشتر در وب سایت شما بمانند، سیگنال های بهتری به رنک برین ارسال می کند.

  1. محتوای قدیمی را بهبود بخشید
    اگر وب سایت شما برای مدتی در دسترس بوده است، ممکن است محتوای قدیمی داشته باشید که قبل از رنک برین بهینه شده است.

علاوه بر این، ممکن است چندین پست مرتبط داشته باشید که اکنون بهتر است به عنوان یک پست طولانی ارائه شوند. اگر اینطور است، مشخص کنید کدام پست دارای بیشترین ترافیک، بک لینک و رتبه است و آن را پست اصلی خود قرار دهید. سپس محتوای پست‌های دیگر را در آن ادغام کنید و یک تغییر مسیر 301 برای آن پست‌ها به پست جدید خود انجام دهید.

رنک برین قطعا یک تغییر دهنده بازی برای نتایج جستجو است. به عنوان یک سازنده محتوا یا متخصص سئو، استفاده از استراتژی های بالا برای کمک به بهبود شانس خود برای رتبه بندی خوب با رنک برین مهم است.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید